Trygg oppfølging og resept på testo uten NBTK?

Hei!

Jeg skriver på vegne av partneren min (han vet at jeg skriver dette), som er transmann og har begynt med testosteron gel for omtrent en uke siden. Han merker allerede positiv effekt ifht. dysfori osv, men står nå litt fast i hvordan han kan få trygg medisinsk oppfølging og resept videre uten å måtte gå gjennom NBTK.

Han selvmedisinerer per nå, og jeg ønsker å hjelpe han slik at dette kan skje på en trygg og medisinsk forsvarlig måte med riktig oppfølging, kapillære blodprøver og god helsehjelp.

Han har ikke tatt det opp med fastlegen ennå, da han tidligere har opplevd å ikke bli hørt. Han har også opplevd at leger og helsepersonell har systematisk brutt taushetsplikten selv når det IKKE fantes noe grunnlag for akkurat det

Jeg ønsker derfor råd om hvordan han best kan gå frem for å få hjelp uten å møte skepsis eller barrierer.
Finnes det leger, privatklinikker eller ordninger i Drammen området som tilbyr trygg oppfølging og resept utenfor NBTK?
Eller tips til hvordan han kan ta det opp med fastlegen på en forståelsesfull måte?

Jeg setter stor pris på alle erfaringer og råd.
Om noen har vært i lignende situasjon og funnet gode løsninger, del gjerne – det vil bety mye og kan hjelpe flere.