Tror ikje han forstår helt her

Har omsider fått med meg samboeren til å snakke med en familieterapeut her. Vi har slitt lenge med ting som har vært vondt pga hans valg i livet som har gått ut over vårt forhold. En ting er hans måte over ei som stadig flørter med ham og han som ikje avviser henne men lar henne få viljen sin på alt og iler til hver gang hun ber om hans oppmerksomhet, uansett hva det måtte være. Har sagt fra flere ganger til han at han må slutte for hun fortsette så lenge han bare lar henne få oppmerksomheten hun vil ha. Han kommer hjem og sier at han hadde snakket med terapeuten og var fornøyd med praten, mer ville han ikje si. Vi skulle snakke litt sammen først nå og han sier at hun dama som flørter har han aldri flørtet med og skjønte ikje hvorfor jeg sa det til hun terapeuten , sa IGJEN at jeg sa at det var hun som flørtet men at hun ikje slutter med det så lenge han aldri avviser henne. Nå, etter lang tid og ørten samtaler om dette omsider skjønner hva jeg sier, AT HAN MÅ AVVISE HENNE ELLERS FORTSETTER HUN BARE. Sa til han at om jeg hadde flørtet med en som ikje avviste meg så hadde jeg jo selvfølgelig trodd det var ok og hadde fortsatt og det er jo det som skjer her. Åja, var det sånn du mente det, da har jeg misforstått svarte han på det. er det mulig??? Så ville han ikje si mer om saken og når jeg spurte han om hvorfor han hadde tatt de valgene som var med på å ødelegge for oss så svarer han som vanlig at han ikje vet hvorfor men at dette kunne sikkert terapeuten svare på for dette var hennes jobb. Ble målløs og gikk. Så han mener det er hennes jobb å svare på hvorfor han har valgt som han har gjort? Blir spennende å se hvordan han svarer på dette når vi skal der sammen. Skulle gjerne vært tankelsere nå og sett hvordan han tenker om tingene. Selv mener han at ting er bedre nå så vi kan glemme hans valg som har laget krøll mens mine pga han er ting jeg må gjøre noe med for terapeuten vet nok hvorfor han har tatt sine valg ja…

Hvorfor tar du ikke kontakt med flørtedama selv, og ber henne slutte?