Traumer og vonde minner

Hei.
Jeg har masse traumer som jeg har hatt i flere år men som jeg ikke har turt å fortelle om til psykologen min før nå.
Det har vært så mye om partner vold og partner drap i media nå de siste ukene at jeg har følt at det må snakkes om.

Eks kjæresten min var ikke noe snill mot meg…
Slo, sparket, truet, anklaget meg og voldtok meg (selvom ha sa at det ikke går an å voldta meg når vi er kjærester for da er det ja uansett hva) men jeg sa jo nei og ville ikke.
Men vil ikke forklare mer her men

Når jeg endelig fortalte det til psykologen min så ble jeg møtt med at han ikke tok det seriøst… det var liksom bare «å det var leit å høre» også bare «ja men skal vi treffes igjen om 1 måned eller 1,5 måned da?»
Jeg orker ikke og tenker ofte på å ta livet mitt fordi det er vanskelig med alle flashbacksene.

Jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre, jeg vet jo det finnes behandlinger for traumer men hjalp ikke akkurat på at han ikke helt tok det seriøst eller så at det plaget meg selvom jeg satt å gråt og slet med å få alt ut.

Jeg føler ikke akkurat som om jeg har «store nok» plager for å bli tatt seriøst etter det.

Psykologer flest er ikke tankelesere og det skal de heller ikke være. Du må selv ta styringen i terapirommet og være tydelig på at dette er noe du trenger å bruke noen timer på å bearbeide.