Nå har jeg opprettet profil igjen her og det er jo et ganske godt tegn på at ting ikke funker. Noen år siden sist jeg var her, og grunnen til at jeg ikke har vært her på en stund? Joda. Ble medisinert med 50mg Zoloft og livet fikk litt mer å gå på.
Har gått på medisinen i flere år. Har jobbet hardt og har hatt mer eller mindre all fokus på jobb.
Så gikk jeg tom for medisinen for ca to uker siden og jeg ble dratt rett tilbake til «gamle meg». Eller ikke 100% heldigvis, med alderen så har jo noe postivt brakt med seg.
MEN hva f…jeg ER SÅ lei av traumstiserte meg ser dagens lys igjen. Og det plager meg så sykt nå at kanskje det eneste som hjelper nå for å bli «stabil» igjen, er å ta medisinen igjen. Hva er vitsen med å slutte med anti depp egentlig? Jeg trodde helt ærlig det skulle gå bra. Så skjønner jeg jo nå at medisinen ikke fixer, men bare demper symptomer. Så det vil altså si at uten den så er jeg fremdeles traumeskadet og full i kjipe symptomer? Altså jeg er så lei!!
Hvorfor kan ikke alt bli bra når jeg har jobbet så sykt mye for det? Greit så har jeg aldri vært innlagt noen sted og fått den type behandling som kanskje lunne gjort saken bedre, men er det nødt å gå så langt? Og vil det egentlig gjøre meg noe bedre? Eller er det også bare et «plaster»? Jeg er over 40 nå, er valget da kun mellom å medisinere seg, eller leve med smertene og de symptomene smertene har?
Er det noen som har kjent på det samme? At liksom ka søren, skal vi bare kjempe hele forbanna tiden? Skal ikke vi få fred på noen tidspunkt?
Er det noen her som har noen tanker om disse tinge? Ev. noen som har gjort noe drastisk for å få et bedre liv ift å jekke ned traumesypmtomer? Av og til lurer jeg på jeg skal bare gi opp. Drite alt og la det som skje skjer, fordi jeg føler det ikke er vits i å stresse lenger. Men da føler jeg egentlig at livet ikke er vits i. For det er ikke meg og bare sleppe alt jeg har i hendene. For vet jo at hva som venter da hvis jeg hadde gjort det, hadde fått det enda mye værre. Samtidig så er jeg drittlei av alt, så hva gjør man?
Del gjerne erfaringer om du har følt på det samme / lignende og fortell gjerne hvordan du håndterer det på en måte som hjelper deg. Håper ikke jeg har sakt noe feil, støtende eller Noe som ikke er lov å si e.l da beklager jeg hvertfall det no. Det er lenge siden jeg har skrevet på forum. Men er glad for at man hvertfall kan dele slike ting her.