Hei! Jeg er i et vanskelig forhold med min kjæreste.
Vi har vært sammen i ca 1,8 år. Jeg har selv ADHD ( ADD) Vi bor ikke sammen.
Min kjæreste har en kronisk magesykdom som gjør at han er tappet for energi, og ikke har det overskuddet som jeg kanskje har. Den har nå forverret seg, og han må begynne på nye medisiner og gjøre noen endringer med livet sitt. Redusere stress og ta det rolig.
Han har barn 50% noe han ønsker å ha. Vi har ikke dem sammen, det er med en annen.
Jeg har ikke barn. De vet om meg, men har ikke møtt dem. Synes det har vært vanskelig med tanke på at jeg gjerne ønsker å være tilstede i livet hans når han også har dem, men har måttet akseptere det. Vi har hatt endel utfordringer og usikkerhet i vårt forhold. Det er mye positivt, men det er endel som ikke har fungert. Jeg ønsker nok å være mer med han enn det han har overskudd til og han føler ikke at han strekker til og gir meg det jeg fortjener av oppmerksomhet.
Må velge å akseptere meg, og synes det kan være vanskelig å være sammen med meg noen ganger. Han trodde jeg skulle ta mer hensyn til det han har vært igjennom av hans sykdom og hans begrensinger. Han er ikke den samme som han var etter at han ble syk og fikk det som kalles ULZERØS KOLITT. Han føler at det han sier til meg veier ikke så mye
Han synes det er utmattende når jeg ikke vil høre og han ser da ikke et mønster som vil bli bedre at han stadig må ta de utfordringene, og skulle ønske han hadde mer å gå på.
Det er tungt for han å dra meg i gang, når jeg er nedstemt og blir negativt innstilt. Han synes jeg sliter med endringer at endringene er for store. Han ønsker ikke at jeg forandre meg, men at endringer er noe jeg selv må ønske. Det blir bare litt mer enn hva kan håndtere han takler dårlig stress og har så lite energi. Han blir fort irritert, frustrert og oppgitt over meg. Han synes det og er vanskelig at jeg er så ubesluttsom noe som har preget meg hele livet og det vet han- han prøver å godta det så godt han kan. Han vil at jeg skal tenke litt selv og ta egne valg på ting. Poenget er at han ikke ønsker å rakke ned på meg, og at jeg er god nok som jeg er. Jeg har spurt han om han ønsker å fortsatt være sammen med meg?
Han forteller at han er veldig glad i meg. Jeg er ikke enkel, men jeg er er verdens snilleste jente han har møtt.
Jeg er godhjerta, og har gode kvaliteter, og ønsker å være med meg. Han ønsker at vi skal ta hensyn til hverandre og sette følelser til side. Da tenker han på det å være sosial med venner også feks og gjøre ting som man gjør hver for seg.
Det som gjør at jeg sender inn melding her er at jeg blir veldig usikker innimellom.
Jeg ønsker å være en del av hans liv, og føler tiden ikke strekker til.
Ville gjerne møtt barna hans men jeg han makter ikke dette grunnet usikkerheten og utfordringene vi har hatt. Han forteller at når han føler seg usikker føles det ikke rett pr nå. Han trenger mer tid til å føle seg trygg på oss. Han har et mål om om at han håper det skal bedre seg og at han ikke skal føle på den usikkerheten men det er det han kan tilby meg hvis jeg ønsker å være i dette forholdet.
Det som gjør meg usikker er at jeg føler det er vanskelig å bare ses annen hver uke, men det går på et vis. Jeg ønsker at han skal ta noe større del i min hverdag, og føler kanskje ikke det er noe han gjør grunnet hans utfordringer og at han har fullt opp med sine barn. Han er mer sårbar,og er ikke den samme som når jeg møtte han og hadde mer energi. Han jobber 50% og er ufør resten. Jeg forteller at jeg trenger mer bekreftelse og oppmuntring i hverdagen. Hvor viktig det er, selv om jeg vet det. Jeg kan føle meg ofte avist og at han skyver meg unna han i perioder. Føler det ofte det går på lite overskudd og litt mye sykdom. Han innrømmer at det dessverre går utover meg han skulle ønske det ikke bar sånn. Jeg sitter mye mye tankekjør, og trenger hjelp til hva jeg bør gjøre. Jeg går til terapeut men vet ikke helt om jeg får helt utbytte av det. til en viss grad.
Jeg vil så gjerne at vi skal ha det bra- noe vi også har, men det er slitsomt når det går så opp og ned for jeg vil virkelig at dette skal fungere. Kommunikasjon og tillitt er det viktigste og det føler jeg til tider kan være vanskelig da jeg ikke alltid klarer å si ting direkte uten å gå rundt grøten for eksempel. Han vil jo også være i dette forholdet og jeg er vet jeg ikke er verdens letteste person å være sammen med og at det handler om tidspunkt og måten jeg kan reagere og svare på jeg kan bli hissig og lei meg og sliter med impulskontrollen det med å beherske meg til for eksempel
til rett tidspunkt. Jeg bruker hele kroppen når jeg viser følelser og er veldig følsom og gråter lett selv om det noen ganger ikke er tårer men at det er frustrasjon og sinnet. Han kjenner da at jeg trykker endel på samvittighetsknappene og det ønsker jeg ikke. Sliter fortsatt med å akseptere meg selv. Jeg ønsker å være i dette forholdet. Han gjør jo det samme - føler bare det at jeg blir lite inkludert og avvist i perioder, og føler det er utfordringer ofte med det samme. Han synes nok og at jeg gir litt mye som at jeg er for empatisk, og at det er ikke alltid kan ta imot. Hvordan kan jeg gjøre noe med dette? Vi har og forsøkt å prate om det men føler litt at ikke alltid hjelper. Jeg klarer ikke like godt å holde ting for meg selv- jeg må bli ferdig med det, mens han er annerledes der.
Hilsen en som virkelig vil redde forholdet ettersom vi har vært sammen en stund.