Sliter med ustabilitet og sinne problemer. Mye sjalusi også. Jeg hater mer enn jeg elsker. Har det nesten aldri gøy. For klarer ikke sosiale sammenhenger.
Forstår hva du mener
Av personlig erfaring handler dette ofte mye om sitt egent selvbilde, mindreverdighetskomplekser ( ofte helt uten grunn for det) skjennerelt problemer med pshyken. Kan være grunnlag fra mobbing, oppvekts, ustabile eller fraværende foreldre ect.
Jeg måtte jobbe kraftig med dette problemet i 20:årene. Men det hjalp ikke enn hva jeg brukte av tekniker og hjelpemidler. For min del falt disse problemene mye bort da jeg bikket over 30, da blir en som oftest litt mere reflektert og velger litt sine kamper om hva som er nødvensig å bruke energi på
Jeg fikk også utredning av adhd i start av 30 årene, om du tenker du har behov for noe som helst utredning er det anbefalt å ta tak i. De eventuelle medisiner hjelper litt, men å f0 en utredning hjelper ekstremt for hode og det å skjønne hvorfor kansje mann er som en er.
Viktigst av alt er å begynn å velg dine utfordringer og sjalusier tidligst mulig.
Si til deg selv, hva er jeg sjalu for. Er det grunnlag for det så flytt problemet vekk.
Veldig ofte er sjalusi noe en føler helt uten at parner har gjort noe gale, men parneren har en personlighet som utfordrer deg litt. Skaper litt følesen av å bli litt eid. Hev deg over alt sånt, uansett vill agresjon og sinne problemer aldri bidra til langvarig godt forhold
Den dagen du dropper sånt hodebry vill du få det mye bedre med deg selv
Vill også råde deg til å se deg litt rundt og velge litt om en skal tilate seg å gå i tunge depresjoner
Jeg var veldig depererimert i 2015, eksen dro med min datter til andre siden av norge å jeg mistet kontakt med mitt aller viktiste. Gråt hver dag og tok valget om å planlegge selvmord.
Men så kom året etter, min far døde av kreft, min mor fikk kreft to måneder etter, min beste venn morfar døde av kreft to måneder etter det igjen. Begynte med rusmidler, så da røk sertifikatet og jeg som bilmekaniker, ja da røk jobben. Så da røk huset mitt som jeg var så glad i og nå har jeg mistet samværet med begge mine barn, å selvfølgelig har jeg fått mulig kreft selv nå.
Snart må jeg i fengsel å sone litt tid, kjempe kjekt
Den tiden i 2015 med depresjon og swlvmords tanker blir nå en tid jeg kunne drømt om å gå tilbake til.
Dette var en liten sutre runde fra min side, men er så jævlig viktig å vite at livet kunne vært så jævlig mye værre enn nå.
Tusen takk for langt svar og at du tok deg tid til å svare.
Vanskelig det der m sjalusi men å velge sine kamper ja. Sliter md det uavhengig av partner kan være folk i samme miljø bare. Interessant det du sa om adhd utredning.
Jeg skjønner at du har hatt et tøft liv. Takk for at du deler. Kunne vært verre ja. Helt sant.
Men det er kanskje noe av frykten også at det skal gå mye verre.
Å være ustabil som jeg er, er ikke så lett det heller selvom det er ingenting igjen hva du har opplevd. Henger mye sammen med ensomhet og det å stå i følelser for min del.
Stor Klem til deg ❤️
Forstår deg godt å jeg føler deg fra mitt egent liv, men du må ta valgene om hvem og hva du skal bruke negertiv energi på. Er faktisk ikke altid en egentlig burde hatt noe forhold til det som gjør deg så frustrert før du lærer deg å beherske følesesregisteritet ditt
Du kan feks lese litt om hersketeknikk om du føler deg utilpass rundt andre. Bare ikke bruk den feil, for då blir det værre 🤠
Hersketeknikker er interessant 😀 Berit Bae som oppfant det. Det er også veldig interessant at alle bruker hersketeknikker i hverdagen enten om det er bevisst eller ikke. Særlig politikere bruker det bevisst 😀
Hei jeg sa feil Berit Aas oppfant det
Jeg følte på stor ensomhet og urolighet spesielt når jeg var med andre rundt meg. Føleser er veldig merkelig, men start med å lære deg å trives i ditt egent selskap. Lik deg selv, ta deg kvalitets tid alene. Dette tok meg 33 år å få til så sier ikke at det er enkel
Hersketeknikk blir veldig fort motbydelig om det brukes feil eller brukes overkompasert uten å klare å følge opp med autoriter holdning
Se på trump
Han eier Hersketeknikken, han drar det litt vell langt men du ser han har holdningen til å komme seg ut av det.
1
Ja❤️ er vant til å være mye alene. Men er ikke særlig god på å trives med det.
Vi er sosiale skapninger, sosialisering er ekstremt viktig for oss,
Å sitte i isolat i ett fengsel er den værste straffen de gir, men dette gjør mennesker med depresjoner frivilig i hjemmet sitt,
Ironisk nok
Lyset i enden av tunnelen pleier somregel å være ett tog
Sånn kan livets gang føles ofte synes jeg hvertfall