Står fast i livet

Er ei dame i midten av 60 åra. Har hatt psykiske vansker heilt siden eg var barn. Har hatt noko oppfølging fra tiltakstenesten. Dette er no blitt veldig redusert. Har også brukerstyrt på dps men dette er også redusert til 5 dager eller 3 heile dager,noko som er altfor lite. Eg slit i et ekteskap der eg mindre og mindre blir sett, men blir kritisert for småting. Eg prøver og sile det ut men av og til blir det halvfulle glasset fullt. Eg trur dette over lang tid har ført til at eg får tics lignande reaksjoner. Eg kvepper av bråe bevegelser , ofte bare av folk er høglytte. Eg burde sikkert ha gått ut av forholdet for mange år siden,men har alltid tenkt på ungene og no barnebarna først. Eg har ofte blitt anklaget for og vere sur, når eg er deprimert. Når han vil noko med dei voksne ungane våres tar han det heilt for gitt at eg skal vere barnevakt. Stadig er han på tur for å registerer seg på nye topper. Da har han andre folk og gå med. På ein måte tenker eg at han er gått fra meg siden han aldri spør om noko eg vil. Då er svaret alltid at det interesserer ikkje han. Eg kan finne nokon andre og opppleve ting med. Eg er blitt veldig stille og seier ikkje så mykje lenger. Alt med hus og hage er mitt ansvar.Av og til har eg bare ikkje energi til det eg bør gjer. Prøver ikkje sette meg ned og synst synd på meg sjølv menføler no eg står fast i alt.

Det er så trist å høre at du har det sånn, og har hatt det sånn lenge. Jeg kjenner meg overraskende mye igjen, jeg har også en tendens til å gå over i sinne når jeg egentlig bare er kjempe trist. Lurer på om det er fordi man føler seg lite sett?
Sånn det er såååå tydelig når noen er trist, eller kanskje jeg bare gjenkjenner det fordi jeg vet hvordan det er selv.
Du sier du har vært i kontakt med dps, er det mulighet for å ta opp kontakten med de?
Har du noen venner rundt deg du kan dele det med? Om så bare noe av det.
Det er klart man føler seg dritt om man er i et dårlig forhold. Selv om jeg skjønner det er lett å bli fanget i det. Ikke vær streng mot deg selv, du gjør og har alltid gjort det beste du kan utifra dine forutsetninger. Ikke glem det.

Sender deg en varm klem