Mening med livet?

Jeg er dame på 43 år, har 2 voksne barn og driver en stor gård, har kjæreste og venner og nær familie, men jeg blir stadig fylt med følelsen av å ikke finne mening med livet. Jeg har mye angst, og bruker å si “ det er angsten som driver meg “, litt humoristisk… men det er mye sant i det. Har vært inn og ut av diverse tilbud som psykolog og lege fra jeg var 20. Har også vært innlagt to ganger pga selvmordstanker. Disse tankene har jeg ikke lengre, men det er så forferdelig tungt å må tvinge meg gjennom dagene, og et forferdelig nederlag å bli deprimert igjen og igjen… kan være helt fin i alt fra måneder år. Rekorden bar 3 år, nå før denne depresjonen, men mistenker det er pga forelskelsen i min nåværende kjæreste, etter å ha vært 18 år i forholdet til mine barns far… Her jeg bor er det ingen psykolog å få tak i heller, så nå fant jeg denne siden…

Tøft å høre at du sliter med angst og depresjon. Du er ikke alene. Jeg har slitt i mange år, så kom jeg i overgangsalderen og alt d psykiske ble enda verre. Jeg prøver ut hormoner nå, og det hjelper endel.

Jeg har tenkt på om det kan ha noe med at jag kanskje nærmer meg overgangsalder også… blir jo også veldig preget psykisk før menstruasjon. Er veldig interessert i å høre om erfaringer rundt bruk av hormoner (fordeler/ulemper)😊

Jeg begynte slite med sterk angst uka før mensen. Så ble jeg veldig nedstemt ved eggløsning. Svingte mye og gråt for alt og ingenting.