Hei, jeg er 20 år. Jeg har ikke en konkret enkel ting som er grunnen for hvorfor jeg sliter og har fått de sykdommene jeg har i dag. Jeg er diagnosert med depresjon, suicidal, ptsd og kjønnsinkongurens. Den siste tenker jeg selv ikke har noen grunn, i alle fall som jeg selv er klar over, det bare skjer med noen, og jeg har lært å akseptere det. Jeg har ikke et helt normalt og enkelt familieliv og forhold til alle jeg er i familie med, er egentlig ganske innviklet. Jeg opplevde seksuelle overgrep for første gang da jeg var 8 år, i flere år fra da ble jeg misbrukt av voksne og ungdommer på nett. Jeg opplevde et fysisk overgrep i tenårene. Jeg har vært innlagt flere ganger på akutt og en gang på planlagt kortid. Det som er aller verst for meg å leve med i dag er traumer, jeg føler de blir større og mer vanskelig å takle for hvert år som går. Jeg blir mer redd og får større og oftere panikkanfall jo mer tid som går. Jeg føler meg så alene, misforstått, sint, redd, ekkel, som et dårlig menneske på grunn av alt det. Jeg skulle ønske det var noe gruppe eller person som har opplevd lignende man kan snakke med. Jeg føler at folk ofte bare fokuserer på å sette overgriper i straff, men det fjerner jo ikke hva som har skjedd meg. Føler jeg kommer i «livskriser» av og til mest hvor jeg har tanker rundt traumene mine. Det er så fælt å leve med. Skulle ønske jeg kunne ha noen å snakke med som har opplevd noe lignende, eller som bare kan relatere til følelsene mine.
Jeg føler veldig med deg. Det er ikke noe galt med deg, men med noen av de som har vært rundt deg. Jeg har ikke opplevd noe liknende, men vil bare si seg at kom tilbake til normalen. Du skal ikke være syk.!! Vet at det er lettere sagt enn gjort, men lykke til !!