Har i 5-6 år mistenkt at jeg er deprimert. Har en del andre plager og sliter mye men aldri vært nok til å få noen diagnose. La ut en post/rop om hjelp og tips på Reddit der mange anbefalte ta direkte kontakt med fastlege. Hater å fysisk snakke om ting så har enda ikke gjort noe. Gikk til psykolog for adhd utredning for 2-3 år siden men det «var ikke nok» til å få en diagnose. Nå har jeg gått gjennom ett brudd der jeg er den som ble sittende igjen, rundlurt og helt knekt. Er så sliten og kjenner ikke jeg klarer mer. Vet 95% sikkert at jeg aldri blir å ta mitt eget liv pga mammen min kommer til å bli knust. Men vil bare ha det bedre. Jeg vil tenke og føle som alle andre. Jeg vil bare prøve noe antidepressiver eller adhd medisin for å se. Jeg vil bare ha ett bedre liv.
Du må ta kontakt med fastlege, eller henvende deg direkte til privat psykolog om du skal kunne få medisiner for enten medisiner eller ADHD. For ADHD må du utredes, og der er kanskje enkleste veien å gå å gjøre det privat. Dette koster en del penger, men kan være verdt det til slutt. Og når det kommer til antidepressiver, her og må det gå gjennom lege eller psykolog. Disse medisinene er ikke noe bare du kan teste ut uten å ha noen form for diagnose.
Så trist å høre om ditt liv og din pappa. 😔 Skjønner at du er tungsinna, når alt virker så håpløst og mørkt.
Men vær så snill å grunne på at du faktisk er ENORMT VERDIFULL! 🌿
Ta ikke ditt liv, for det kan du aldri angre på og omvende deg fra!!!
Jeg hadde det sånn som deg for over 24 år sia nå, dype depresjoner hvor alt var mørkt og trist 😢. Jeg hadde også en såkalt kronisk sykdom, men Herren helbreda meg fra alt!!! Og Han lever og hjelper alle som kommer til Ham i tro, så prøv å søk Ham av hele ditt hjerte, så skal du få se hva som skjer. ☺️ Jeg ønsker deg alt godt!
Jeg vil anbefale å ikke prøve noen såkalte antidepressiva medisiner, for de vil mest sannsynlig gjøre deg verre! Jeg ble suicidal av sånt søppel!