Ting går fort nedover

I det siste har jeg vært lengre nede en på en god stund. Ikke på det værste jeg har vært men nermer seg. Jeg har i det siste fantasert om selvmord mer og mer, hvordan det skulle evnt gjøres, hva som jeg ville ha gjort før det skjedde osv. jeg bare føler meg hjelpeløs, og føler bare for og skrike men ser ikke poenget når ingen er der. Jeg sliter og føler jeg ikke klarer dette alene lenger. I går brøt jeg mine 7 måneder uten alkohol og er redd for og havne tilbake. Men håper det ikke skjer. Jeg sover altfor mye og legger meg altfor sent. Sover fint 10 timer om dagen som er noe kjipt når man legger seg 8 om morran. Jeg bare føler alt er for mye og den onde sirkelen med at jeg ikke har energi nok til og komme meg ut av en mørk tid er tilbake. Jeg bare håper alt ordner seg. Er bare godt og få det ut et sted så jeg ikke sitter med det helt alene, kjære og nære vet ikke eller orker ikke og snakke med meg om det, noe jeg kan forstå siden det ikke er noe gøy og snakke om.

jeg forstår.

jeg tror at det er lurt at du får støtte fra en ergoterapeut og psykolog.

du må ikke stå i det alene, du må gjerne prate med dine nærmeste også. hvis det er mulig.

du er modig som er åpen om din situasjon.

det hjelper å prate om det, få behandling, oppfølging der du kan lage en plan om hvor lenge det er lurt for deg og sove, når du skal legge deg osv.

ergoterapeuter og psykologer er flinke og kunnskapsrike folk som kan hjelpe deg i den situasjonen du befinner deg i. jeg ønsker deg all lykke til med livet ditt framover og håper at alt ordner seg.

fortell meg mer om deg selv, vær så åpen du klarer så kan det hjelpe deg og bli mer rolig og ikke så frustrert.

er du en mann eller kvinne, alder

hvor i landet kommer du fra

hva liker du å gjøre i fritiden din

hva jobber du som

mvh

Høres ut som at aa/na møter kan være en god ide for deg.
Skremmende å komme seg på første møte alene, men det vil sannsynligvis forandre seg så fort du møter de som er på møte.
Der er det rom for å si akkurat hva enn du måtte ha behov for. Også treffer du høyst sannsynlig andre som kjenner seg igjen i det du står i.
Nanorge punktum org
Der kan du gå inn og søke opp møte i nærheten av der du bor.