Hei , eg er innlagt på dps døgn for tiden , sliter mye med selvskading og suicidale tanker, den siste tiden har eg hatt mye tanker om at siden det er snakk om disse suicidale tankene men eg gjennomføre dei Ikkje så er eg feig , å det blir mer selsvakding (slår o vegger ), eg sliter å ta desse tankene opp med behandler da eg føle da e dumt å sei da , at èin føle seg feig liksom , ønsker erfaringer
Jeg hadde selv tanker rundt akkurat det du snakker om da jeg var suicidal. Tror det er ganske vanlig. Tenker det går helt fint å ta det opp med behandler, de har sikkert hørt det før. Skjønner at du har det ekstremt vanskelig akkurat nå, men det kommer ikke til å bli sånn for alltid. En dag så kommer du til å være glad for at du var “feig” og ikke tok livet ditt.
du er ikke feig for att du ikke gjenomfører de tankene, du er feig om du gjør.
jeg selv går vær dag og har gjort det i flere år, jeg har nesten klart det par ganger men altid noen som har kommet iveien/(politi eller andre) jeg nekter og gå til phykolog for jeg stoler ikke på en eneste sjel (ikke meg selv engang) vært innlakt par ganger men jeg klarer ikke prate med folk om det. så ikke føl deg dum for at du sier hva du føler, om du klarer og stole på dem.
men husk å ta selvmord er den feigeste måten og gjøre det på! ja jeg hører det høres dumt ut komme fra en som faktisk vil dø men ja jeg er så feig, når man aldri har opplevd noe hyggelig hele sitt liv så blir det slikk så ja jeg er feig som vil velge den utveien.
Jahvaskaldetvære, hvordan kan du si det, du vet jo ikke alt om andre. Nei, ikke alle som avslutter livet sitt er feige.
Jento, jeg håper du velger å leve. Kanskje det blir mer glede i tiden framover, og da kan livet bli verdt å leve selv om noe annet er vondt. :)
nei jeg vet ikke om alle men selv om jeg går med tanker om det så jeg i mine øyne er det feigt å gjøre det, det er en feig måte for og komme seg unna sine problemer og de etterlatte, Men jeg har ingen abselutt ingen i live mitt som vil ha noe effekt av att jeg gjør det anna en skatteetaten og banken som da må selge huse mitt og rydde opp i rote mitt. men det er min mening og du må tåle att andre har annen mening en deg!
jeg hargått med selvmords tanker en i over 15 år og jeg tenker på det vær dag, jeg vet vilken måter som er mest efektive og minst smertefull men akuratt nå skal jeg ikke gjennomføre det. det er andre ting jeg vil gjøre før jeg gjør det
Jahvaskaldetvære, jeg tåler mye, og jeg tåler at du og jeg er uenige om dette.
da kaller vi det elg så er vi enig i det :)