Hei,
Jeg har møtt en fyr et par ganger nå. han tar veldig lite kontakt nærmest ingenting. Hvis vi snakker er det fordi jeg har tatt kontakt med han via snap, da svarer han ofte mellom 4-24 timer senere. Jeg har forståelse for at han bruker lang tid på å svare siden han har en krevende fysisk jobb.
Jeg er jo bekymret for at jeg bare blir brukt for sex. Det er absolutt ikke det jeg er ute etter. Men når er det innenfor å spørre om hva han egentlig er ute etter? Han tok initiativ til å møtes gang nr 2 etter jeg sendte han en god morgen snap. Vi møttes mandag som var denne uken.
Når er det innafor for meg å spørre om han vil møtes igjen?
nå tenker jeg at jeg lar han være noen dager, jeg skal ikke ta noe kontakt for å se om han etter hvert tar initiativ til en samtale selvom det gjør meg litt stresset fordi jeg er redd for at alt dør ut om jeg ikke holder kontakten oppe, hva tenker dere om det?
Jeg har veldig lyst til å spørre om han vil møtes igjen for jeg er gira på å se om dette kan bli noe mer, jeg bare veit ikke når det er innafor å spørre om det.
Dette er jo noe som har begynt å prege meg veldig, sitter igjen å tenker mindre hyggelige tanker som igjen fører til tårer i øynene på kveldstid. Ja jeg veit at det er tidlig å tenke sånt men jeg er en person som tar ting lett innover meg. Jeg har lett for å tenkte stygt om meg selv fordi jeg overtenker ting veldig lett
Tror ikke noen kan gi deg fasit på spørsmålene dine, men når du skriver at du er bekymret for bare å bli brukt for sex så kan det jo virke som om du er ved et punkt hvor du bare bør ta en prat med ham.
Nå er det ikke noe i veien for at noen møtes bare for sex. Men da bør det være klart for begge hva dette er og hvordan en skal forholde seg om det utvikler seg sterke følelser.
Om du spør rett ut om hva han tenker eller om du venter og ser om han tar initiativ til kontakt, så kan jo svaret bli like vanskelig å forholde seg til. Og da kan det nok være like greit å bare finne ut av det.
Nei, jeg føler bare det blir et evig stort spørsmål. Men man blir redd for å være for på i starten også for man vil jo ikke presse på fort hardt også blir det bare tull og ingenting.
jaja det er ingenting feil med å møtes kun for sex, men jeg er enig med deg. Da må begge være enig om det. Jeg har jo tenkt til å prate med han om det, jeg er bare redd for å spørre for tidlig, men det finnes kanskje ikke noe fasitsvar på det heller?
Jeg ønsker jo gjerne å snakke face 2 face for jeg tenker at det blir lettere å se hans reaksjon når jeg spør. Kanskje jeg får et bedre inntrykk av å se hvordan han reagerer på spørsmålet når jeg får sett ansiktsuttrykket hans.
Det er kanskje lurt av meg å spørre han til helgen om han er ledig neste uke? eller blir det for tidlig/for sent å møtes i og med at vi møttes på mandag som var?
Sorry meg men jeg er helt ny i denne dating greiene. Vært singel i 12 år så dette er nytt for meg (hahah)
Jeg mener at det absolutt er innafor å spørre om å møtes. Og jeg syntes absolutt at du burde spørre vis du er redd for at du blir brukt for sex, jeg tipper og håpet at han reagerer godt på spørsmålet. Og vis du vil ha noe mer seriøst med han er det jo viktig å vite at han ikke bare vil ha sex med deg
ja det er kanskje det, og det er sikkert jeg som overtenker situasjonen veldig.
Tror jeg egentlig bare er veldig redd. Jeg veit ikke, jeg klarer ikke helt å sortere tankene. Jeg aner jo ikke hva som er normalt og hva som er ‘‘unormalt’’
Jeg vil jo ikke være et nytt navn på noen sin liste uten å vite om det. Så dere har nok rett begge to i at jeg bare må hoppe i det og spørre ‘‘hva er du egentlig ute etter?’’
Jeg tenker jo at når noen bruker opp mot 24 timer på å svare noen og ikke tar noe kontakt selv er et tegn men det kan absolutt være at jeg får meg en overraskelse.
(og der kom klumpen i magen, hahaha)
Jeg tenker jo at Dating burde vært et eget fag på skolen for det er jo noe man aldri blir klok på uansett hvor gammel man er så er det så mye spørsmål og usikkerhet.
Setter så enormt stor pris på at dere svarer og ikke minst gir meg seriøse tips/støtte. Det betyr enormt mye for meg. Jeg tar imot alt av tilbakemeldinger.
Jeg tenker det at det ikke er for tidlig å spørre om hva han ønsker allerede nå. For din egen del, ikke vent til han tar kontakt, bare send han en melding, spør om dere kan møtes på en kafe eller et annet sted dere kan snakke i fred, men på en nøytral plass, altså ikke hjemme hos verken deg eller han.
Det er ikke å presse han for langt å spørre han tidlig om hva han ser for seg deres vil være, om det vil være å møtes for sex, eller om han vil noe mer. Du sier selv at du tenker mye på det, og at det noen ganger kommer tårer om kveldene. Da er det mye bedre å finne ut hvordan ting ligger an, sånn at du slipper å bekymre deg for mye, og få litt ro om kveldene. Og om dere ikke vil det samme, så finner du jo ut av det og, og kan stoppe det nå, sånn at det ikke blir verre for deg lengre frem i tid.
Nei det er kanskje ikke for tidlig, jeg har bare fått høre at man skal ha is i magen. Men det er jo ekstremt vanskelig. Jeg vil jo ikke at ting skal dø ut fordi det ikke var noen som tok kontakt, jeg vil heller at alt skal dø ut fordi man har fått svar.
off jeg syns dette er kjempe vanskelig. Men nå har jeg jo fått tips fra alle dere 3 om at jeg bare må møte han og finne ut av det. Vi har det jo utrolig morsomt når vi først er sammen, så det gjør det kanskje enda vanskeligere for meg å forstå ‘‘hva, hvorfor og hvordan’’
Det er kanskje bare jeg som tenker litt for mye, men tankene får man aldri stoppet de dukker jo opp når man minst forventer det og vips er man i en spiral som man ikke kommer seg helt ut av.
Jeg ville latt han ta kontakt neste gang, for å se om han er interessert i kontakt i det hele tatt. Så ville jeg testet om han var interessert i å tilbringe tid og møtes for aktiviteter, restaurantbesøk, kafebesøk osv. og ikke bare komme får å “få seg noe”. Ved neste treff så ville jeg også spurt han om hva han ønsker ut av møtene med deg. Ikke gå i den fellen i alle fall at det blir veldig ensidig og at han bare ønsker å møtes hjemme hos deg eller han for sex, siden du er interessert i noe mer.
Ser jo ut til at tilbakemeldingene her går ut på det samme: Ta det opp og få klarhet i det siden det tydeligvis er noe du går og gnager på.
Det du skrev om å ta det ansikt til ansikt og ikke på melding tror jeg er lurt. Både fordi du kan se reaksjonen, men også fordi du kan korrigere hvis noe blir misforstått. Det er mye vanskeligere hvis en må holde på å sende meldinger for å oppklare.
Så synes jeg du bare skal være ærlig og si det som det er: Du setter pris på samværet (og kanskje sexen også), men at du har behov for å vite hvor landet ligger.
Lykke til! :)
Jeg ønsker deg masse lykke til. Vi får håpe det går bra!:)
ja jeg må nok bare hoppe i det.
Tusen hjertelig takk for alle svar, tips og tilbakemeldinger. Setter stor pris på det <3