Dette er jo egt et meget lite problem hvis jeg kan kalle det for det en gang men jeg har sett en kar på skolen, vi deler en klasse sammen. 2-4 timer i uken. Jeg har aldri gjort noe slikt før men jeg gikk opp til han og spurte om han ville adde meg på Snapchat. Han smilte og tok opp telefonen, vi la hverandre til. Vi snakket bitte litt, han sa at han ikke var så flink med å komme i kontakt med de andre i klassen og spurte meg sånn basic spørsmål.
Så jeg sendte han en snapp et par timer senere som han enda ikke har åpnet 4 dager siden btw. Men kompisen min sende han snap fra tlf min i dag så han har fått en til nå.
Å vi har ikke hatt noe særlig kontakt siden vi la hverandre til, han så over meg i gangene på skolen men vet ikke om det var med vilje. Er jeg dum og burde ta hintet? Eller har jeg ikke gjort det tydelig at jeg vil bli kjent? Jeg vurderer å spørre han på skolen om han vil finne på noe neste helg eller noe. Men når jeg spurte om snappen så skalv jeg og jeg er nervøs.
Men tror det var dagen etter vi hadde delt snappen at han gikk rundt alene uten kompisene sine i min etasje på skolen der vennene mine sitter lunsjen. Jeg var der og han bare hang der i sånn 10min også gikk han. Min linje har en egen etasje hvor han ikke har noen fag eller venner. Å forrige gang vi hadde time sammen så gikk jeg ut i friminuttet alene, han følget etter eller gikk ut iallfall, men snudde og gikk motsatt vei når han så jeg møtte ei anna jente. Men det kan bare ha vært tilfeldig.
Venninna mi mener jeg burde gi opp, hun andre mener det motsatte. Jeg har aldri likt noen før. Jeg fyller straks 18 btw og han er like gammel som meg. Noen som har noe innspill? 😅
asså jeg tenker at du har tatt det første steget og du hadde jo ikke gjort dette om ikke du hadde interesse for fyren og forstår han ikke det så bør du stille deg spørsmålet om han fortsatt er attraktiv for deg spør du meg. men: er du hektet på denne gutten så må du selvsagt bare gasse på for om han så sier nei så vet du i alle fall med deg selv at du forsøkte men da var det ikke meningen at det skulle bli dere. men for all del jeg må understreke: kan jo utmerket godt være han er på kne etter deg også men plages av sterk sjenanse og/eller han har veldig dårlig selvtillit og tenker han har ikke noe å tilby deg når alt kommer til alt. huff mulig dette ikke var så mye til hjelp og du ble kanskje bare enda mer usikker/forvirret. men men det var uansett mine tanker rundt det da. lykke til hva du enn velger å gjøre ;)
Takk for svar, jeg er generelt mer komfortabel når den andre parten tar initiativ og jeg vet hvor dem står. Jeg skulle så gjerne bare fått høre om det er noe interesse i meg eller ei. Jeg har aldri stått i den posisjonen jeg gjør nå før, tenke slik på en person som har del i hverdagen. Han virker trygg med seg selv, han pratet rolig og fint når jeg gikk opp til han og han kan gå inn i et rom å spørre åpent hva klokka er uten å gjøre seg om noe tanker over hvem som kommer til å svare. En del av meg vil ikke la dette gå, jeg har aldri vært keen på noen slikt før. Ikke at jeg er hodestups forelsket men å genuint ønske å bli bedre kjent for denne karen virker egt som en kul type. Håper det gir mening. Ekstremt sjeldent. Men tror jeg lar det gå en stund før jeg gjør noe, om jeg gjør noe. Vil ikke akk virke desperat heller
jeg tror jeg sier meg enig i din konklusjon. la tiden gå litt. se hva som skjer. og om du ikke får et naturlig neste steg fra ham så må du finne ut med deg selv hvordan du skal forholde deg til det. klarer du ikke å slutte å tenke på ham så kan du jo ta neste steg også. hva med evt å be ham på en date? og da evt stille ham til veggs? en tanke landet i mitt hode: kanskje han spiller kostbar/hard to get? jeg husker før jeg dro i militæret en jente jeg måtte jobbe veldig hardt for å få og hun er den dag i dag den jeg sannsynligvis angrer mest på at jeg gjorde det slutt med. men på den tiden gikk jeg fra alle. gudene vet hvor mange ødelagte ungpikehjerter der lå igjen i kjølvannet mitt. det skulle gå mange år før karma tok meg og jeg selv fikk oppleve å bli forlatt av mor til mine barn. det taklet jeg så dårlig at jeg ble innlagt på psykiatrisk sammenhengende i et halvt år. ja ja dette ble til slutt en avsporing de luxe. tilgi meg for det spurv <3
Det kan jo være mange grunner til at han ikke har åpnet snappen enda, og det trenger ikke bety at han ikke er interessert. Du skrev jo selv at han sa at han ikke er så flink til å komme i kontakt med folk i klassen. Noen gutter kan faktisk bli ganske usikre i slike situasjoner, spesielt hvis de synes jenta er veldig pen. Da kan det nesten bli litt kortslutning, og de vet ikke helt hva de skal gjøre eller si.
Bare det at du gikk bort og spurte om Snapchat krever faktisk ganske mye mot, så det er allerede et stort steg. For mange gutter er det også uvant at jenta tar initiativ, og det kan gjøre dem litt nervøse eller usikre på hvordan de skal tolke det.
Slik du beskriver situasjonen, virker det ikke nødvendigvis som et tydelig avslag. At han smilte, la deg til, og at dere småsnakket litt, tyder jo på at han ikke syntes det var rart. De små situasjonene du beskriver på skolen kan også være tegn på at han er litt usikker selv, men det er umulig å vite sikkert.
Jeg synes ikke du er dum i det hele tatt, tvert imot. Du har allerede vist mer mot enn mange andre. Hvis du vurderer å spørre om han vil finne på noe, så kan det faktisk være en fin måte å få et klart svar på. Noen ganger må man bare ta sjansen litt, ellers sitter man ofte igjen og lurer på “hva hvis”.
Så mitt innspill er egentlig: ikke overtenk det for mye, og ikke gi opp bare fordi det har vært litt stille på Snapchat. Det kan like gjerne være nervøsitet fra hans side. Hvis du tør å ta et lite steg til, kan det hende du får et mye tydeligere svar, og i verste fall har du i hvert fall prøvd. 😊 Jeg syntes også alien har gode innspill her. Lykke til på jakten, og hva er det verste som kan skje? Jeg tenker det er han sitt tap om han avslår, for sånn som du er her inne, så virker du ut som ei som har et stort hjerte, og er utrolig reflektert.
Jeg må legge til, siden han kom opp i et rom han ikke skal være, eller har tilknytning til, så tyder det jo på at han ville være der, Det at du står med ei venninne kan også være utfordrende for han å tilnærme seg deg. Spesielt siden du sa at han selv sa at han ikke er flink til å snakke med andre. Jeg heier på deg og håper du ordner deg en super date 😊
Jeg tror dette handler mer om kommunikasjon enn noe annet. Forhold deg til det han faktisk sier og gjør, og vær tydelig i dine egne ord og handlinger. Spekulasjoner og gjetninger fører ikke til noe positivt.
Takk for gode refleksjoner, jeg tenker jeg bare venter til jeg har en naturlig anledning til å spørre om å finne på noe utenfor skolen. Da vil svaret gjøre alt mye enklere og tydeligere. Kan sikkert ta noen dager, må samle motet au😅
jippiiiii. kanskje spurv skal på date? he he. må også tilføre meget bra to innlegg av kristian. og frikar tar vi også med. stå på spurv ;)
Hehe smiler, får håpe det 😄
Godt råd, skal ta det med meg, takk <3