Dette er mine tanker, og er 20% humor og 80% seriøst.
Jeg har siste året prøvd ut litt datingapper, og chattet med en del fra det kvinnelig kjønn.
Samtidig så har jeg alltid hatt jentevenner fra barndommen av, og jeg må ærlig si at holdningene til jenter er merkelig anderledes som venner, og i dating situasjonen.
Jeg er et menneske som får utrolig mye ut av å bli kjent med nye mennesker, og anser meg selv som helt ok på smalltalk, og holde en samtale igang, hvertfall skriftlig, så vil jeg si jeg klarer meg greit.
Men det jeg har merket, er at disse langhårede skapningene, som vi menn ofte er så begeistret over, er helt elendige til å føre en toveis samtale, når det er snakk om potensiell dating/bli kjent fase. De kan svare utrolig bra og utfyllende på spørsmål. Men mer eller mindre så virker det som om de mangler evnen til å grave og stille spørsmål selv!
For meg så er det utrolig merkelig, for i"den virkelige verden" så anser jeg jenter som eksperter på å grave frem informasjon og stille spørsmål. Skulle bare hatt tall på hvor mange ganger dama til den ene kompisen min har vært frustrert over hvor lite vi snakker om når kompisen min og meg har vært sosiale noen timer, og ikke har snakket om noe personlig, men har heller snakket om alt annet, stort og smått. Mens iløpet av 5 minutter mens jeg venter på at han f.eks. er på do før vi skal stikke ut, så har vi med en normal samtale, snakket om hva jeg har gjort i helga, skole, og de vanlige, daglige personlige tingene. Samme er når man ser to venninner prater sammen også, de stiller spørsmål, og graver etter informasjon, men på en nysgjerrig og hyggelig måte, som holder samtalen igang.
Dette føler jeg er en stor mangelvare når man prøver å bli kjent med det kvinnelige kjønn over nett og skriftlig, enten om det kun er vennskapelig, eller om det er i en dating sammenheng.
Noen andre som forstår seg på hva jeg prater om her? Eller kanskje har svaret på mine tanker og undringer? Det beste hadde vært om noen hadde en oppskrift på hvordan man får dem til å innse at det ender opp med en enveis samtale, der jeg tilslutt blir kjent med dem, og de ikke kjenner meg. Det gjør dem veldig uinteressante i lengden