Har hatt en grei sommer med samboeren etter at vi slet lenge og i sommer var vi på endel små dagsturer og det var veldig fint. Jeg koste meg og det trodde jeg at han og gjorde men nå lurer jeg på om det var helt ekte. Vi har glidd litt fra hverandre, eller han glir vekk fra meg er vel rettere å si. Noen eksempler, Han ber meg ikje inn inn i armkroken i sofaen lenger, ber jeg meg selv så setter han seg fort opp eller han setter seg en annen plass, sitter og ser film vi er enige i å se så ser jeg han er mye på mobilen og smiler mens han ser på den, spør om det er noe gøy han vil dele og da sier han ingenting og legger den vekk, tar med seg mobilen på do og noen ganger i dusjen, sluttet å spørre om vi skal ta en kjøretur, spør jeg så må jeg spørre flere ganger men han gidder som regel ikje. Mobilen piper hele tiden, når vi har lagt oss så har det blitt viltig å sjekke den og snur da ryggen til, før lot han den ligge å sa det var sikkert ikje noe viktig. Så var det jobben da, sa igår at det var null overtid denne mnd og det synes jeg er rart for han har begynt 1 time før flere ganger de siste par månedene. han jobber egentlig 7-15 og noen dager ringer han og sier han blir litt senere fordi noe har kommet på. Intim har han og sluttet med, hjelper ikje at jeg prøver med verken godlukt eller flørting så det orker jeg ikje lenger. Erfaring og tips på hvordan jeg spør om hva som skjer? Har visst valgt feil måte til nå for jeg tar feil i mine tanker sier han men endringene er jo der og han sier han er glad i meg og elsker meg men øynene sier noe annet
Hva med å være direkte?
Spørre han om det du spør her? Også lar du han snakke.
Magefølelsen stemmer som regel så lenge du ser på deg selv som en balansert person.
Har prøvd direkte men det hjelper ikje, sier bare at jeg tar feil og at dette vil han ikje ta opp nå. Ikje svar som hjelper meg det så håpte noen hadde tips til andre måter å spørre på
Sorry. Tror ikke det finnes noen annen måte å spørre om. For det jeg vet .
Du er fra Rogaland du?
Stavanger eller Sandnes antagelig
Det kan være en million grunner til at situasjonen er slik den er nå. Men en vanlig grunn til at menn får den atferden er at de føler seg litt kvelt. Det betyr ikke at han nødvendigvis ikke fortsatt grunnleggende verdsetter det han gjorde tidligere, men at det har kommet til et punkt der det har blitt “mas” og ikke “lyst”.
Damer i relasjoner de verdsetter, som de føler starter å skli ut, eller om de starter å tro at partneren har mistet interessen, har lett for å jobbe ekstra hardt for å plassere seg selv i samme situasjon med partneren som de har vært i tidligere. Sånn som å sette seg selv i armkroken, når de ikke blir invitert. Om alt er fint og flott, så kan det bli tolket som søtt og sjarmerende, men om partneren har et behov for pusterom eller litt avstand (altså ikke mer enn at han ikke orker å være klengete der og da), så vil denne handlingen være negativt forsterkende. Det vil også være med på å forlenge tiden han trenger på å ønske/savne den samme nærhets/intime handlingen.
Det jeg ville anbefalt deg, er å prøve å se ting utenfra, og finne ut hva er forskjellen fra nå, og første månedene etter dere ble kjent, og da hovedsakelig fokus på hvordan dere og du snakker og omtaler hverandre.
For å bygge opp interessen igjen:
-
Ta et skritt tilbake, pust med magen.
-
Unngå alt av mas, forventninger, og klaging på partneren.
-
Vær generelt deg selv, men prøv å være lystig, godt humør og lett til sinns når du er rundt han.
-
Ikke oppsøk fysisk nærkontakt, om han ikke gjør det først, og ikke press noe lengre enn det han gjør heller.
-
Første 2 ukene kle deg i vanlige klær når dere er rundt hverandre, ikke vis for mye hud og former.
-
Etter to uker start sakte men sikkert med noen øyeblikk her og der det du kanskje går rundt hjemme med klesplagg som komplimenter kroppen din litt mer, sånn som å lage/spise frokost i en singlet med mild utringning. Men resten av tiden kanskje ha på en genser.
-
Uke 3 eller 4, start med mer klær som komplimenterer kroppen din, men som allmenmessig anses som vanlige hverdagsklær.
-
Uke 4 etter å ha dusjet, gå mellom stua mens han sitter der, for å ta et glass vann eller noe. For så å gå å kle på deg. (Ikke gjør mer ut av det, raskt og enkelt, kun for å vise deg selv frem, der det skal virke maks uskyldig fra din side, men dette vil så et lite frø i underbevisstheten hans.)
-
Få han til å føle at det er enkelt å være rundt deg, og at det ikke tar noen følelsesmessig energi, men heller gir han energi. Anbefaling, er å med noen dagers mellomrom komme med en vits(og ikke mer). Vitsen må være overkanten for hva han forventer fra deg/eller kan tolkes som politisk ukorrekt. (Trenger du forslag, så har jeg MANGE, og i mange ulike kategorier.).
Dette vil få deg til å virke ny og interessant, litt spontan, men på en lettsindig måte. Spessielt om du gir inntrykk av at du ikke forventer noe tilbake. Etterpå så bare fortsett med det du drev med.
-
Ikke tving på eller mas om kvalitetstid. Gi rom for å savne det, og at han selv verdsetter det.
-
Uke 4 eller senere(du må vurdere etter om stemningen mellom dere har blitt litt hyggeligere og mer avslappet), Om du har leketøy på soverommet, diskre gjør noe som hinter til at den har vært brukt. Om du har en egen nattbordkuff kun til den, la den så vidt stå åpen når han kommer hjem(det skal være diskre, og ikke åpenbart.
-
Uke 5 gjør en vanlig middag hjemme, om til uskyldig date-middag, uten forventninger. Demp lyset litt, ten et stearin lys eller to, og bare ha en hyggelig lettsindig samtale mens dere spiser. Uoppfordret ta oppvasken eller si at du fikser det, om han planlegger å hjelpe til. Om han insisterer, så gjør det sammen.
-
Uke 5, Start å prøve å flørte, med sjarmerende små ting en til to ganger daglig, men ikke åpenbart flørting eller ting som er ment å tenne han. Tenk ungomsskole-flørting der du kun gjør ting for å få oppmerksomheten hans og vekker interessen hans på nytt. Kan være små ting som å le når han prøver å være morsom, en ta han lett på han i noen sekunder for å få oppmerksomheten hans når du skal spørre eller fortelle om noe, eller venskaplig/flørten erting osv. Alt etter hva som du gjør best
Så er det bare å gradvis mer og mer aktivt til verks for å aktivisere hans interesse og lyster etter dette, mer flørting, bedre påkledning, mer personlige samtaler, mer lekenhet og tøys, så vil han muligens sakte men sikkert komme på gli igjen. Men viktig at du ikke presser på fysisk nærhet om han selv ikke selv oppsøker dette eller gjør noe ekstra for det.
Måltider uten tv, hjelper masse for å styrke relasjonen, og sitt gjerne ovenfor hverandre, slik at det er lettere å holde en samtale.
Når ting starter å føles behagelig, foreslå vin til maten, og lag en date-middag, de fleste av oss løsner litt mer opp med vin innebors, og det hjelper veldig på samtalen. Og etter middagen, sett dere i sofaen, og fortsett med vinglasset, uten TV og bare snakk sammen om stort og smått. Ikke sitt for lang fra hverandre, men ikke oppå hverandre heller, men kanskje et sofasete fra hverandre og nyt kvelden med en god samtale.
Har prøvd alt og fått mer beviser nå på at interessen hans er laber. Besvimte på et møte og han ville ikje engang gå fra jobb for å støtte meg. Velger heller jobben så har nok fått et svar
Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg vet det kanskje høres kynisk ut, men ut fra det du beskriver, hadde jeg begynt å lure på utroskap.
Da jeg selv opplevde det, merket jeg en sterk trang til å sjekke mobilen hans, og den magefølelsen hadde jeg aldri hatt før. Det viste seg at jeg hadde rett.
Jeg synes man skal kunne ha full åpenhet i et samboerskap. Det er ingenting på mobilen min jeg ikke kunne vist partneren min. Og det burde gå begge veier.
Om han ikke vil snakke ærlig med deg, skjønner jeg godt om du får behov for å finne ut av sannheten på egen hånd.