Svelgevansker/klump i halsen

Hei.
Andre som sliter med dette? Jeg har flere plager relatert til svelget. Både følelsen av at mat jeg spiser setter seg øverst i svelget og ikke går helt ned. Og at jeg blir gående å svelge masse etter mat, svelger så jeg blir svimmel. Fordi jeg føler jeg har matrester,klump som må svelges ned. Føler meg også både tørr og slimete i svelget. Og kan inninellom føle at jeg har hår i munnen/bakerst i svelget, uten at jeg har det. Kan andre dele sine opplevelser meg lignende? Jeg føler jeg blir sprø…,

Hei! Slet med det samme tidligere. Kan helt ærlig ikke si at jeg gjorde noe veldig spesifikt, bare drakk mer vann og så gikk det bort utover tid.

Tusen takk for svar … hadde du alt det jeg beskriver? Utrolig at det hjalp å drikke vann., hvor mye vann drakk du? Slet du med at matbiter la seg igjen i svelget? Så du ble gående å svelge på lenge etter mat…

Hei! Ja, slet faktisk med alt det der. Endte opp med at ejg ikke spiste på 3 dager pga hvor ukomfortabelt det var 😬 spiste supper i en stund og drakk rundt 3L vann om dagen og så gikk over til emr og mer faste stoff og problemet løste seg!! Vet det virker helt forferdelig nå og jeg vet jo ikke om dette gjelder for deg eller bare tilfeldigvis gikk bort mens jeg gjorde det, men heldigvis ble det bedre!

Takk for deling! Det gir håp! Skal prøve å øke vanninntaket. Føles fryktelig ubehagelig dette.