Søvnløshet

Hva gjør dere når dere ikke får sove?

hei jeg har hatt store problemere med å få såve siden 2017 men nå har jeg gått i masse år på saroquel for og få sove om natta, men har fremdeles netter jeg ikke får sove så da tar jeg bare og står opp og setter på en kjedelig film noen ganger hjelper det.

  • Jeg skriver dagbok
  • står opp litt hvis det er for ille
  • prøver å tenke at jeg skal slappe av, og ikke fokusere på det at jeg må sove,
  • har snudd klokka bort for at jeg ikke skal se hvor mye klokka er
  • tenke på noe godt som roer meg ned
  • legge meg tidlig nok, så jeg ikke er for overtrøtt
  • prøver å stå opp raskt etter jeg har våknet og prøver å være i aktivitet i løpet av dagen, så skille blir større mellom når jeg skal sove og ikke
  • Jeg prøver å bruke god tid på å roe meg og legge meg på kvelden, bare gjøre det som føles godt da. Og slik at jeg føler meg klar for å sove og innstilt på å gjøre det.
  • Og så prøve å få ut ting jeg tenker på tidligere på kvelden, slik at jeg ikke begynner å tenke sånn voldsomt på ting når jeg skal legge meg.

Det viktigste føler jeg, er å ikke stresse med at man ikke får sove, for når man begynner å stresse, bli man bare mer aktivert, og det vil man jo ikke når man skal sove, man trenger da å roe seg ned.

Takk for gode svar fra dere. I natt sov jeg bedre. Ja, det å bare slappe av er godt. Heller enn å tenke at jeg må sove. Og kjedelige filmer er gode å ha :)

Håper dere sover godt fremover. Og jeg også.

Så bra at du sov bedre i natt, og fint å høre at du satte pris på svarene.

Kjedelige filmer er også en bra ting :)

Ta ei natt av gangen, om du sover dårlig ei natt, så betyr det ikke nødvendigvis at det ødelegger neste dag eller at du sover dårlig igjen neste natt.

Og så håper jeg at du stort sett får sovet godt :)

Tusen takk:)