Desperat etter å få sove

Er det fler enn meg som er desperat etter å få sove? Jeg jobber i fulltidsjobb og søvn har alltid (i minst 25 år) vert et stort problem for meg. Jeg går ikke på medisiner og legen min vil heller ikke skrive ut b preparater. Siste han sa “du sovner til slutt når kroppen har fått nok, kanskje du skal bli sykemeldt en måned”.
Sykemelding er det siste jeg ønsker, bare fordi jeg kjeder meg etter 3 dager hjemme.
Kjenner jeg kunne bestukket legen min med 10 ganger prisen for en god natt søvn i noen uker. Flere som sliter, som ikke tar medisiner (men vil) og har tips til hvordan få sove etter jobb?
Jobber btw natt, 10-11 timers vakter.

Har du vurdert å bytte jobb? Å ikke få sove kan være helseskadelig , og å jobbe netter er ikke for alle.
Jeg har tidligere brukt allergimedisiner for å få sove. De har god effekt syns jeg, og de er ikke avhengighetsskapende.
Den jeg har heter alimemazin. Du kan hør med legen din om forskjellige alternativer til de vanlige avhengighetsskapende medisinene. Det er lurt å holde seg unna dem, hvis man kan unngå.

Å bytte jobb er uaktuelt og de du har gått får jeg og men føler meg bskfulll.
Hadde legen gitt meg 28 inovane under bordet hsdde jev betalt blod

Fysisk aktivitet er jo noe du kan prøve, men er jo ikke alltid like lett å få til etter en nattvakt. Spørsmålet er jo kanskje også hvorfor du ikke får sove; medisiner er kanskje å ikke ta tak i problemet, men å skyve det vekk. Stress kan eksempelvis gjøre det vanskeligere å få sove.

Jeg vet, og jeg vet hva jeg må praktisere, likevell kan det gå 40 timer før jeg sovner.

Kjenner en person som jobbet nattevakter i helsevesenet så jeg vet hvordan det kan påvirke søvn. Har du prøvd trening? Nå kan det være vanskelig å få til med lange nattevakter. Bruker du skjerm mye? Kan være et poeng å redusere skjermbruken. Jobber du heltid eller deltid?

Ja, jeg bruker skjerm alt for mye.
Trening hjelper ikke på søvn men burde absolutt trent mer. Jobber fulltid

Jeg har i alle fall opplevd at trening hjelper på søvn. Jeg har hatt søvnproblemer pga traumer og opplevde at trening hjalp. Tung styrketrening. Prøv det hvis du har tid til det. Med så lange nattevakter er det allerede mye du skal klemme inn i ett døgn.

Jeg foreslår å bruke skjerm mindre. Det har fungert veldig godt for meg. Det er ikke bare selve skjermbruken, men også innholdet i det du ser på som påvirker. Det aller meste av det man får med seg på skjerm er fullstendig ubrukelig og det fører bare til en type avhengighet som er veldig, veldig skadelig for både hjerne og kropp.