Får ikke sove for tida

Jeg har for å gjøre en kort historie lang mye å tenke på, både fra for- og fremtiden,
Og hva faen jeg skal gjøre md livet mitt pga sykdom og smerte. Noen netter i tillegg til fysiske plager med beina, så får jeg en følelse i hele overkroppen som ikke kan beskrives som noe annet enn en sterkt ubehag. I tillegg ligger jeg og er redd for at jeg skal dø i søvne når jeg legger meg, og jeg klarer ikke å ligge mer enn ett par minutter i senga av gangen på de dårlige nettene før dette ubehaget i kroppen blir helt overveldende. Det ender som regel med at jeg blir liggende til tidlig om morgenen, også avhengig av om det er skole ellr ikk så bli det enten en brutal skoledag eller en dag med soving.
I natt er en sånn natt.

Kjenner meg igjen. Det er ikke noe gøy, faktisk veldig vondt og vanskelig. Jeg er også redd for å bare dø om natten. Det er en ond spiral. Jeg blir stresset for at jeg ikke får nok søve som gjør meg søvnløs. Du er ikke alene, er det jeg prøver å si. Jeg liker å lese her inne og vite at jeg ikke er alene.

sikkert dumt spørsmål men prøvd 3mg med melatonin, kjøp på apotek tror det er 1mg men 3 funker supert på meg.

Det som gjør at jeg sover er at jeg bare blir så utmatta at jeg kollapser det øyeblikket jeg legger meg i senga. Kanskje man får noe liknende med melatonin. Jeg går allerede på zyprexa på kvelden men føler drt hjelper svært lite på både tanker og søvn.

Jeg har slitt med store søvnproblemer i over 30 år. Er helt utslitt. Tar nå melatonin, truxal og Zopiclone. Det fungerer sånn noenlunde. Men det varierer.. Det er tøffe tider..

jeg lider med deg iso. det skal du vite. sliter selv med søvnen. det er sånn av på hele natta. ingen sammenhengende søvn. blir veldig sliten av det. i begynnelsen av forrige uke sov jeg sykt godt ei natt. sovnet i en stilling og våknet i den nøyaktig samme neste morgen. sov da fra klokka 2200 til 0600. gud tenk om en kunne ha det slik til vanlig. for det var en jeg ikke husker navnet på nå som sa: den som kommer på kant med søvnen trekker bestandig det korteste strå.. håper virkelig det blir bedre for deg iso. jeg gikk mange år på zyprexa men var ikke så glad i den jeg asså. nå går jeg på to andre i stedet. okay. måtte nattefreden senke seg over oss alle <3

Takk for fint svar. Hadde en uke i vinrerferien hvor dette skjedde oftere enn ikke. Nå for tiden sover jeg oftere enn jeg har dårligere netter, men det er ikke uvanlig at det blir en søvnløs natt.

jeg leste at et overraskende stort antall faktisk sliter med søvnen. i natt rettere sagt i dag morges sov jeg kun fra 0630 til 0800. men men da får jeg håpe det blir litt bedre til natta som kommer. vi gir oss ikke iso ;)