Får ikke sove

Er det andre som scroller forumet i disse tider på døgnet? (04:30)

Kjenner på mye eksistensiell angst og også helt uforklarlig angst egentlig, på denne tiden av døgnet. Kunne vært unngått ved å sove akkurat nå åpenbart, men det begynner alltid rundt normal leggetid og holder meg fra å sove.

Lurer på om dette over tid har gjort at jeg kobler det å legge meg til en ubehagelig ting, som da er det som gjør det vanskelig. Men hvordan snur man det igjen da?

🤔🧐

Jeg har vært våken selv på nettene å lest litt her inne ja. Kan godt hende du nå forbinder kveldstiden og senga med noe ubehagelig. Kanskje du kan la vær å legge deg i senga før du er søvnig? Å hvis du ikke får sove på 20min, gå opp å gjør no anna før du prøver igjen. Eller gjør noe litt koselig/rolig før du legger deg, ta en dusj og demp lyset ellerno. Eller flytt tankene til et anna tidspunkt, finn 30min i løpet av dagen hjemme hvor du setter deg ned å skriver tanker osv. jeg vet ikke om noe av dette hjelper men skyter bare ut tanker. Tar sikkert litt tid å snu mønsteret uansett så gi det tålmodighet. Er ikke sikkert ting funker med første forsøk

Tanker er alltid velkommen, tusen takk for at du tok deg tid.
Tar til meg alle tips! Må nok en klype viljestyrke til her også, skal se om jeg finner det… 😅