Sovemedisin

I 5 år var jeg fastlåst til en sterk sovemedisin som påvirket meg dypere enn jeg forsto. Den gjorde meg emosjonelt ustabil, og konsekvensene merket jeg både i forholdet til menneskene rundt meg og i helsevesenet, der feilaktige diagnoser ble satt. Relasjoner ble vanskeligere å opprettholde, og jeg følte meg mer fremmed for meg selv enn noen gang. Nå, etter å ha lagt medisinen bak meg, føler jeg endelig at jeg har fått tilbake meg selv. Det er som å se verden klarere igjen og våkne til virkeligheten. Men nå som jeg har sluttet på den, hvordan får jeg fjernet de feile diagnosene som ble satt? Merker at dette gjør meg trist samtidig som jeg savner enkelte men de ser kun på meg for den gamle ustabile meg på sterk sovemedisin så de vil ikke ha noe med meg å gjøre…

Du kontakter behandlingsstedet og krever diagnosene slettet/rettet i journalen. Evt. kan du ta kontakt med Pasient- og brukerombudet for veiledning. Når det gjelder folkene som ikke vil ha noe med deg å gjøre, så trenger ikke du ha noe med dem å gjøre heller. La dem leve i sin egen livsløgn og fokusér på deg selv.