Jeg starter vg1 på mandag men sliter veldig med sosial angst, har dere noen tips?
Jeg kjenner bare en jente som er i samme linje som meg, men har ikke snakket med hun siden femte klasse, og vi har nok ikke noe til felles, men jeg vet at hun er snill. Utenom hun så er det ingen jeg kjenner.
Jeg har ikke vært på skolen siden 2023 oktober pga angst så jeg har mistet alle de
sosiale ferdighetene mine. Jeg vet ikke hvordan jeg skal snakke med folk, jeg er kjempe klein, og klarer ikke holde en samtale fordi jeg vet ikke hva jeg skal si og får panikk.
Hei. Å ha angst er veldig slitsomt og vondt, det vet jeg mye om. Har slitt med div.typer angst selv. Har du fortalt det til noen?
Ja, jeg går på medisiner som skal hjelpe men synes ikke det hjelper og jeg har brukt dem noen måneder nå, og jeg kan ikke gå mer opp i dose før jeg tar blodprøve. Sliter du fortsatt med angst?
Hvis ikke medisinene virker er det lurt å fortelle det til legen din, kanskje prøve noen andre. Jeg er mye bedre nå.
Jeg sa det til hun sist gang jeg var der, hun sa hun skulle prøve å finne noen andre jeg kan prøve. Hvordan ble du bedre?
Eksponering, rett antidepressiva og tid.