Har alltid hatt sosial angst og tenker at alle dømmer meg selvom jeg er stille eller bråker. Hvorfor?? 😩
Får du noen behandling eller annen hjelp for dette?
Vel har snakka med helsesykepøeieren om hvordan jeg føler meg men hun sier at jeg skal joine fellesverket men har ingen å gå med or er klein som helvete
Du bør kanskje snakke med fastlegen også. Det finnes også noen private alternativer hvis du er over 18 år.
Ååå tenkte ikke på det tusen takk (: skal prøve å snakke med fastlegen min men hun tar ikke meg seriøst 😭
Blir du ikke tatt seriøst hos fastlegen kan du påklage vedkommende til Statsforvalteren.
Prøv igjen du. Skriv ned noen notater i forkant om hva du sliter med sånn at du ikke glemmer noe hvis du blir frustrert. Fastlegen skal hjelpe deg med dette.
Hvis de ikke hjelper deg, vurder å bytte fastlege.
Tusen takk srtter pris på tipset ditt
Bare hyggelig. Det er ikke lett å gjøre sosial angst bedre på egenhånd. Håper på det beste :)
Fellesverket virket ellers som en interessant aktivitet som kan passe. Men, det kan hende det er enklere å dra på noe sånt hvis man lærer noen strategier for hvordan man kan mestre det i forkant. Så kan hende det er fint å prate med noen litt først.
Men hvis jeg drar på fellesverket så vet jeg ikke hva jeg skal si til folk eller hvordan jeg skal oppføree meg og har ingen venner så det er ikke lett ass
Er ikke fellesverket en ungdomsklubb? Skal du bli kvitt sosial angst trenger du å omgås voksne mennesker og ikke folk i “sosial eksperimentering” - alderen.
Jo det er en ungdomsaktivitet men er redd for folk min alder
Det skjønner jeg godt. Hvorfor henger du ikke med voksne folk isteden?
Fordi jeg er ikke voksen ennå og vil ikke bli influensert i voksen språk
Da har du et holdningsproblem, og det kan vi ikke hjelpe deg med…
Okei ha en fin dag videre
Skjerp deg Frikar, det der er lite konstruktivt.