Jeg er ny her. Jeg sliter ganske mye med sosial angst .
Det jeg ønsker litt hjelp til her er.
Finnes det et bra og seriøst sted på nett, der man kan snakke med noen om sosial angst ? Snakke om tanker og hva man sliter med . Jeg vet det finnes noe, men flere steder jeg har prøvd , men jeg syns det er veldig slitsomt å fortelle om meg om og om igjen. Da man nesten aldri får snakke med samme person.
Jeg kunne tenkt meg å få snakke med noen fast , ha en varig fast kontakt, med noen som kan forstå meg.
Jeg har ikke mange rundt meg. Å føler ikke for å snakke med familie eller nære venner. Da man nesten må ha sosial angst for å forstå det.
Her får man ikke snakke alene ( en til en) privat ? Med en og samme person . Her får man val bare lagd innlegg og få svar . Eller chat med en random frivillig på siden
Men da for min del, kommer angsten for å ikke få svar eller bli avvist av den man sender til.
Dette er et av mine største hindre i livet.
Det å strekke ut en hånd og bli avvist.
Men jeg har fått en melding fra en dame her nå.
Som tipset meg om en tjeneste på fb der jeg slipper å sende melding først, noe som passer meg veldig bra 😁
Så da prøver jeg den, da jeg har prøvd det meste som er.
Men skal også prøve å finne motet til å ta steget her inne.
Men kjenner at det sitter langt inne
Har testet ut tipset jeg fikk her inne i noen dager nå.
Det virker å være en flott løsning for meg.
Da jeg ønsker en person å chatte fast med.
Prisene var også ok
Heisann trådstarter. Jeg vil også tipse om at alle kommuner har ulike lavterskeltilbud for samtaler over tid ved behov. Håper du finner fremgang og gode strategier for angsten din! Send gjerne en melding for råd og tips.
Om du vill snakke så kan vi det😀 jeg kjenner flere med sosial angst og har hjelpt dem til og kunne dra på butikken med moren eller faren. Så bare kast en melding min vei on du vill😀