Jeg holder på å gå på veggene nå. Alt står på pause. Fullførte et studium starten av juni, og skal begynne på et nytt i slutten av august. Det er lenge til og jeg føler ferien har vært lang nok i MASSEVIS som det er!!! Jeg priser meg lykkelig over at jeg har et fontenehus å gå på i det minste, men også der står så godt som alt på pause. Mange medlemmer som ikke dukker opp og ting man engasjerer seg ligger på is i ferietida. Det blir mer henging enn gjøring. Liv uten jobb/studier er KJEEEEDELIG. Har ikke råd til å reise noen steder, og lite nettverk. Blir fryktelig urolig, føler jeg må finne på noe hele tida. Samtidig er jeg sliten konstant fordi jeg aldri klarer å skru av hodet. Da blir stillstand veldig krevende.
Jeg vet det blir uglesett mange steder å mislike sommerferien, men har alltid hatt det sånn i mitt voksne liv (staren av 40-åra nå). Vært uføretrygdet siden jeg var i midten av 20-åra, og derfor hatt kronisk “ferie” i mange år. Så har jeg fått bedre helse, begynt å studere osv… Så kommer noe så dumt som en ferie og innhenter meg… Godt det er midlertidig, tross alt.
Jeg skjønner deg veldig godt og har også hatt det slik så lenge jeg kan huske!
Du er sånn som meg. Liker at ting skjer og å ha noe å gjøre. Man føler seg også lettere utafor når man ikke har noe å gjøre, planer, noen steder å reise og noen å møte/ besøke. Så da får man det også, og så banker man seg i hodet fordi man føler at man ikke får dét til heller.
Så altså blir det å slappe av og ha ferie også en prestasjon.
Om du du klarer å legge noen planer i en kalender er det det beste, men det er kanskje ikke så lett… Å få et visst system eller å ha noe å holde seg til som man kan gjøre slik at dagene ikke blir for like er en måte å få det litt bedre på. Altså noe så lite som å låne en bok på biblioteket etc.
Uansett så vet jeg godt hvor ubehagelig det er å faktisk ha ferie, og jeg tror mange har det slik selv om de ikke snakker om det. : /
Jeg gler meg i alle fall til høsten begynner igjen. Det er den beste tida på året spør du meg :)
Kjenner meg igjen. Også i begynnelsen av 40 åra, trygdet, fått bedre helse og nettopp vært innom studier igjen. Min veggåing er dog på en måte selv-valgt. Fordi livet er for komplisert til å ta flere handlingsvalg. Min erfaring er at det er mer enn nok ting å gjøre, om man bare vil gjøre dem.
Du kunne jo tatt en “Hermine Grang”. Du veit, hun i Harry Potter som bruker hele ferien til å forbrede seg til studiestart. Vært best i klassen fra dag en:-).
Kjenner forresten igjen det med et hode kjørende på rimelig høygir hele tiden. Og det med at det er vanskelig å ikke ha noen å finne på ting sammen med, når du har masse tid å slå ihjel.
Veldig spennende å studere da! Hva skal du studere? Heldige du, synes jeg, som skal det. Og allerede har gjort det et år:-).
Det skjønner jeg godt. At du føler deg som en taper, når du ikke har noen “hvem og hvor” i ferien din. Gjør ofte jeg også. Føler meg som en taper altså. Og ikke bare i ferien. Mer sånn generelt.
Ett av mine store ønsker her i verden (dette høres litt rart ut) er å bruke en hel dag og studere en maurtue.
Dette fordi jeg da ville kunne konsentrere meg. Om en ting. Være i dette gitte øyeblikket, akkurat nå. Noe jeg da har ganske store problemer med. Inspisere alle disse maurene, på vei og og inn av tuen sin. Slepende på ting og tang.
Det er et lite aber at jeg er redd maur da. Etter å ha satt meg i en maurtue da jeg var 7 eller noe sånt. Men tanken fascinerer meg.
Kunne jo kanskje finne et annet dyr enn akkurat maur, å studere mener jeg.
@Gollum Apropos Harry Potter, du minner meg om Luna Lovegood. Utifra brukernavnet ditt begynner det å høres ut som at du er ganske inn i fantasy. Du må definitivt være en “n”
Det står i dagsavisen: Èn av fem føler seg ensom i sommer.
Da vet vi i alle fall at vi er flere. Ikke at det hjelper så mye, men kanskje litt. : /
Det er med andre ord ikke noe galt med oss, om ikke det da er noe galt med en av fem, men det tror jeg ikke at det er. Jeg tror bare at mange av de resterende er foreldre eller barn, og så er det noen få som klarer å reise og å kose seg, men så er det også noen som sliter.
Bare 1 million i Norge sliter om sommeren altså… : /
Takk for tilbakemeldinger alle sammen :)
Jeg vil ikke si jeg regelrett føler meg ensom. Ikke skammer jeg meg over at jeg ikke drar til syden og brenner opp heller. Det er mer mangelen på struktur, forpliktelser og kjedsomhet som gjør det vanskelig å være meg. En del steder blir togforbindelser sommerstengt. Tog gjør ikke mye nytte uten skinner. Slik er det med meg og. Når hverdagen bare flyter… Det er det som er vanskelig. Jeg har hatt en uke hvor jeg reiste et annet sted, og nøt det. Men det holder med en uke eller to. Jeg trenger ikke TO MÅNEDER. Det er for lenge for meg. Kan jo kanskje sjekke med studiestedet om det er mulig å få tilgang til plattformen deres før oppstart… Er mest nettbasert.
Jeg tok faktisk kontakt med et studie jeg skal begynne på for å få boktips selv om ikke pensumlista var ute.
Ja mangel på struktur… : /
Hvis man bare klarer å skape egen struktur… Ja to uker eller en er nok ja. Enig…