Synes det er såå tøft å slite med lite energi, glede, lyst og så skal ordne til jul.
Flere som kjenner seg igjen?
Noen tips ?
Jeg har egentlig ingen gode tips til deg. Annet enn at jeg kan si at jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg for min del gjør ingen jule forberedelser, jeg har aldri vært glad i jula i utgangspunktet. Så jeg feirer heller ikke jul. Jeg gir noen veldig få gaver, også får jeg litt gaver av familien, men foruten om det så sitter jeg alene hjemme på julaften, lager meg en middag som jeg vil ha. Jeg holder meg også unna alt av jule programmer på TV, ingen julefilmer eller noe sånt. Heldigvis er det mye lettere nå som man har strømme tjenester og sånt. Eller så sitter jeg og spiller litt på PC’n min.
Men, jeg kan gjøre det på den måten siden jeg har ingen egne barn jeg skal ta hensyn til, jeg er singel og bor alene. Jeg vet at familien min vil ha meg med på julefeiring, men det krever så mye energi av meg at jeg rett og slett ikke orker. Jeg sitter der og har det ikke noe godt mens andre sitter og har det moro. Samtidig så er det mye press som ikke er helt bra også, både når det gjelder alkohol og mat. Jeg drikker ikke alkohol i det hele tatt. Ellers er juleferien bare en tvungen ferie for meg, jeg har ikke muligheten til å jobbe i romjula, noe jeg gjerne skulle ha gjort om jeg kunne det.
Hei. Ja,jeg kjenner meg godt igjen. For min del henger det nok sammen med at jeg jobber i et yrke der det er ekstremt travelt før jul. Stress og mye jobbing har på en måte drept adventskosen for min del.
Når man har så lite fri at man får panikk for ikke å rekke å lage en god jul,da er det fint lite positivt med advent. Man er så sliten,har null energi og lyst til å gjøre noe hjemme.
Jeg har vel ikke noen gode tips å komme med,men det som har fungert best for meg er å senke ambisjonsnivået helt ned. Hva er vitsen med alt av styret før jul hjemme om det blir bare mer stress og dårlig samvittighet for alt man ikke rekker?
I år bestemte jeg meg tidlig for at jeg ikke skulle bake en eneste sort,og det får holde med vanlig helgevask og julepynting.
Jeg har lagt lista lavt. Jeg prioriterer heller ting som gjør meg godt og er positivt på psyken min,som å gå tur når jeg faktisk har litt fri. Jeg gleder meg til jul,mest til noen dager fri og tid med kjære. Slappe av. Det er mye viktigere for meg enn sju slag og rundvasket hus.
Synes dette hjelper meg ihvertfall. Å gå tur anbefales på det sterkeste😁
eh, nei. Hva med å slappe av?
Jeg går tur hver dag og det er bare såå godt.
Synes det er vanskelig å slappe av ellers å, øver meg på det.