Smertefullt tap

Jeg føler meg dypt såret etter bruddet, da eksen har kuttet all kontakt. Å miste noen jeg var avhengig av, har etterlatt meg ensom og fylt med angst. Kjærligheten jeg hadde for han, skaper et smertefullt tomrom, og det er utfordrende å finne trøst i denne følelsen av tap. Han er den første jeg tenker på når jeg våkner og når jeg skal sove. Jeg håper at han en dag kommer tilbake… jeg er så lei meg over alle stygge ordene jeg sa til han, selv om det hadde blitt 7. gangen vi prøver på nytt, så hadde jeg endret på alt det jeg nå er klar over hva som var feil av meg. Dør snart av hjertesorg… er det noen har noen råd til meg i en sånn situasjon? Han nekter å komme tilbake til meg fordi han vet med seg selv at det blir det samme på nytt. Men jeg vet at ting hadde blitt bra, til slutt…

Det er trist å lese om sorgen din. Brudd er forferdelig å komme over, spesielt hvis hen betydde så mye, som du skriver. Kan jeg spørre hva som er årsaken til alle disse bruddene? Hvis hen nå har kuttet alle bånd, må det være noe dyptliggende som ligger til grunn. Eneste rådet mitt er å prøve få kontakt igjen med vedkommende på en eller annen måte, og be om årsak, ellers vil du gruble lenge. Synes hva du skriver her er ærlig, vil det da ikke være verdt forsøket å legge frem ærligheten for vedkommende, når du nå på en måte skriver hva du mener du gjorde feil? Hvis jeg var deg, ville jeg gi det en sjanse. Dersom du da ikke kommer noen vei, tror jeg du vil få en slags ro i sjelen, hvis dere klarer å snakke skikkelig med hverandre. Ofte skjer brudd pga. misforståelser. Håper det ordner seg.

Jeg har prøvd men han virker jo helt fast bestemt på å ikke ta meg tilbake selv om jeg har jobbet og jobber hardt med tingene med meg selv som igjen såret han. Jeg er virkelig lei meg for det og jeg har prøvd alt jeg kan for å gjøre det godt igjen og jeg har lyst til å vise han gjennom handlingene mine at jeg jobber med meg selv. Men han vil ikke😢 han betyr alt for meg og jeg elsker han mer enn noe annet så dette er ufattelig trist for meg

nei han følte seg ikke hørt, blitt en del kjefting osv. men det kommer av at jeg ikke har klart å fungere og tenke klart pga spiseforstyrrelse. Jeg har vært så underernært hodet mitt har vært i krisemodus og alt av følelser og tanker gikk i spinn

Jeg forstår. Vanskelig for meg å komme med noe spesifikt råd, fordi jeg kjenner ikke til historien deres eller årsaken til alle bruddene. Hvis vedkommende er fast bestemt, så er det lite du kan gjøre annet enn å komme deg videre. Hvis det er et gjentagende mønster fra din side som er årsaken til at han kutter alle bånd, så tror jeg ikke du har jobbet godt nok for å vinne vedkommende sin tillit. Et forhold skal bygge på gjensidig tillit, åpenhet og ærlighet. Ingen er perfekte, og det skal jo to til for å få det til å fungere. Jeg står ved mitt råd over her, ta en endelig prat og åpne deg totalt. Vær så ærlig du kan. Hvis du ikke kommer noen vei, bør du begynne å tenke på å komme deg videre. Men kan fort ta 6 mnd. før du kommer deg over en du er virkelig glad i.

Jeg vet, det har skjedd gang på gang at jeg har vært et følelseskaos rundt han. Men det er først nå jeg jobber med spiseforstyrrelsen og vektoppgang sammen med medisiner og føler meg mye bedre allerede, men det er vanskelig å skulle bevise det for han når det har vært som det har vært…

Skjønner. Tror du nå bare er nødt til å fokusere på fremgangen din. Kan ta litt tid å bygge tillit igjen, men vis nå en gang for alle at du setter ord i handling, og vær tolmodig.

Jeg får ikke vist noe så lenge han ikke vil ha kontakt😢

Forstår det er vondt, men du er nødt til å prøve komme deg ut av denne spiralen med å fokusere på deg selv en periode fremover. Ikke grav deg for dypt ned, prøv å få gjort daglige gjøremål, ellers blir du sittende fastlåst i destruktivt tankespinn. Jeg håper det ordner seg for dere.