Sliter som FAEN! Hjelp

Hvordan kan du mene det ikke har skjedd brått? Å hvilke signaler er det du mener jeg har hatt som jeg har ignorert. Du vet meg om meg en jeg gjør selv, så derfor jeg må spørre.

Du sier ganske mye om deg selv bl.a. her.

Ikke umulig at det er noe rett i din forståelse av det. Men, da er det neppe fordi vedkommende har ønsket seg selv så jævla vondt. Også er det kanskje ikke noe som er det mest primære for vedkommende å finne ut akkurat nå i sin prosess.
Prosesser kan forøvrig gå ut på akkurat det samme, men se helt vanvittig forskjellige ut fra person til person.

Uansett hva så er det null hjelp i å kappe hånda av en person eller være så brutal. Vet at du ikke er så opptatt av følelser og at de spiller noen rolle og det har jeg ikke noe problem med. Men, du vil nok få mye igjen for å forholde deg til at følelser definitivt spiller en rolle for andre og at de for dem er vesentlige.
Just my two, friendly cents

Er jo prat om flere år tilbake, men forstår fortsatt ikke hvilke signaler du mener har kommet…

Dette vet du best selv Innlandet, spiller ingen rolle for meg i alle fall om du så signaler eller ikke. Jeg ville ikke brukt bort energi på å overbevise noen om det ene eller andre, for jeg vet at jeg har gjort mitt beste.

Ja var det jeg mente, urimelig å referere til år lang tilbake… derfor syntes jeg bare det hadde
Vært interessant å vite hvilke signaler denne frikar mener jeg har oversett… men ser jo hva han kommenterer på andre innlegg også så tror mest han burde ta taki sine egne problemer før han kommenterer andres…

Er ikke så nærtagende, helsigvis. men er ikke uenig vis en først skal gå inn i rollen😊

Jeg forsøkte å gi den kommentaren til Frikar. Vi har snakket sammen nok ganger til at jeg har fått med meg at det han kaller føleri osv ikke er noe han ser på som vesentlig. Men, jeg har tydeligvis ikke fått trykka på rett sted til at det ble fremhevet at det var hans post jeg svarte på. Sorry for det.
Har ingen formening om du er nærtagende eller ikke innlandet. Bra at du ikke er det i akkurat den situasjonen ihvertfall.
Unner deg å finne din vei til å få det bedre

Dette er min erfaring: fokus på pusten for å roe tankekjøret. Det er ikke så lett som der kan høres ut, og det trengs øvelse. Å meditere litt hver dag kan gi stor gevinst i lengden.

29innlandet.

Det er veldig bra at du skrev inn her på sidetmedord. Det er mulig å skrive til enkeltmennesker også.

Veldig lett å forstå det du skriver, og jeg tror du vil ha nytte av både å skrive og å snakke framover. Nei å slite psykisk er ingen spøk!

Bortsett fra det fysiske (er ingen lege) så ser det ut som at du er i en slags panikk- situasjon. Selvsagt. Du opplever en masse fysiske symptom og blir ledd av. Men det er ikke rart at du googler når du opplever at pulsen stiger til de grader. Det er jo helt naturlig. Vi ler ikke av deg.
Det er ikke rart at du ikke akkurat nå er den gledessprederen. For du har andre ting å tenke på. Det sosiale må vente. Det er naturlig.

Jeg tror det er veldig lurt nå som du har muligheten til det å få helsjekk på volvat. Sure penger, men om du har de og slik du har det nå høres dette veldig nyttig ut. De vil både undersøke deg og lytte!
På tide å finne ut av ting, og da får du sannsynligvis mer ro også, psykisk og fysisk…

Takk for det! Ja er noe i det. Har nå fått det egentlig bedre bare sv å skrive her. Har tatt sv meg helse klokke også å har sovet 8-9 timer de 2-3 siste døgnene. Så er bedre en på lenge skal jeg være ærlig. Men merker jo selv at det kommer å går igjennom dagen… Volvat tur blir det nå allerede neste uke!

Det var da veldig bra!
Ja ting kommer vel og går, men da vet du i alle fall at denne siden finnes.

Ja, og noe som jeg har lært om slikt, og som burde være bedre opplyst for alle, er at det egentlig er når du har det bra, at man har mest utbytte av å øve på slikt. Mens det er jo først når man begynner å sliter og får problemer, eller har fått det så ille at man ikke vet noen utvei, at man skjønner at man hadde trengt noe som hjalp en i de situasjonene.

Så hvis noen som føler seg ok eller bra akkurat nå, som leser dette, så er tipset mitt - øv på teknikker som vil være gode å ha i de dårlige stundene, og ikke vent til ting er dårlig igjen. Det kan hjelpe en så mye:)

Så bra at du har fått sovet godt. Det kan hjelpe så mye.

Alt som kan skape stabilitet i hverdagen, kan være bra og unngå at ting går så veldig opp og ned, som å skape gode rutiner for søvn, måltider, treninger, avslapping, jobb og fritidsaktiviter.