Jeg har ikke vært inne her sida januar/februar i år og det er lenge.
Har ikke hatt på varsler her, eller på noen sosiale medier og har heller ikke orka å gått inn hit. Til tross for at jeg søkte venner forrige gang jeg skreiv her inne. Med tanke på hvor ensom jeg var i byen, så klarte jeg ikke å bli kjent med nye, uansett hvor mye jeg ville. Energien var borte, livsgnisten var borte. Og er for så vidt borte ennå, men jeg bor ikke i byen lenger.
I slutten av mars vart jeg sjukemeldt og var sjukemeldt i 8 måneder, på grunn av smerter, men mest på grunn av psyken.
Har slitt jævla lenge (typ sida da jeg var 11 år - er 27 nå), men sjølmordstankene starta våren/sommeren 2022 og jeg husker det godt. De har ikke slutta. I 2022 og 23 så var det mest “spontane” tanker. Som vil si at de var ikke tenkt igjennom, og hadde veldig vondt på de tidspunktene om det gir mening.
Gjennom året 24 så har det vært mer jevnt. At jeg har lyst til dø i en lang periode. Det er sjeldent dager der jeg ikke vil dø.
Er mest likegyldig, fjern og nedstemt. Sjeldent glad. Veit at det er normalt å ikke være glad 24/7, men det er normalt å føle seg mer vel og fornøyd. Det er jo ingen tvil om at jeg ikke føler meg bra nok og trenger et bedre sjølbilde, men jeg er sjukt ensom også. Det hjelper ikke. Tankene mine flyr rundt hele tida, og medisinen for adhd hjelper litt, men veldig lite på de verste dagene mine.
Går til psykolog og føler det ikke hjelper, og jeg husker sjeldent hva vi har prata om…
Men jeg prøver og det er sjukt vanskelig. Fremgangen med detta året må væra at jeg ikke konstant er trist, men alt i alt så har det ikke vært noe fremgang. Har sjølskada meg i over 2 år nå, men det har jeg blitt flinkere på - altså at det er sjeldent det skjer.
Veit det er mye positivt som skjer i 2025, men jeg er dritt lei og orker ikke tenke på hva som skjer på nyttårsaften en gang. Nyttårsaften har alltid vært den verste dagen i året.
Aldri følt meg mer ensom enn da.
Og jeg har venner, men jeg føler meg nedprioritert. At jeg er den kjedelige. Føler meg ikke nok.
Veit jeg er nok ovenfor familie, men det hjelper ikke.
Familie er ikke nok, sjølom jeg er glad i de. Tenk, har ikke sett venner sida oktober og alle har vært “opptatte”. Både opptatt og ikke interessert i å henge. Og derfor trenger jeg nye venner, men det er vanskelig og nå som jeg har flytta er det enda mer vanskelig enn tidligere.
Har interesser som jeg liker og elsker, men det er ikke nok lenger. Da sier det seg sjøl at jeg må få ordna opp i det messy hodet mitt. For ingenting betyr noe lenger, dessverre.
Veit ikke hvor jeg vil med detta innlegget en gang, men måtte lufte noen tanker.
Hvis du leste igjennom innlegget, så takk.