Ser ingen grunn til og leve lengre

Jeg hater dette livet. Ingen bryr seg om meg lengre. Har brukt opp alle kreftene mine nå.
Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Har dessverre ingen tips, men har det akkurat likens som deg.

Skjønner at du har det ekstra tungt og at ting har vært tungt lenge. Har ingen gode råd, men synes noen ganger det kan hjelpe å konkretisere tanker og følelser, at det gir mer oversikt på et vis.

Hva er det du hater ved livet? Hva trenger du for å føle deg sett?

Jeg har flyttet 21 ganger i barndommen min så det gjør det litt ekstra tungt pga jeg har ikke fått noen venner for livet. Har også blitt mobbet nå i 7 år på 6 skoler. Kroppen min er tung jeg er stygg alt med meg er helt forferdelig

Det høres skikkelig tungt ut. Å flytte så mange ganger og bli mobbet over så lang tid setter spor, det gir mening at du føler det sånn nå.

Men det du sier om deg selv – at du er stygg og forferdelig – det er ikke sannheten om deg. Det er følelser du har på grunn av alt du har opplevd. Ingen fortjener å bli behandlet sånn.

Du fortjener å ha det trygt og godt og å bli møtt på en god måte, og det går an å få venner og bygge relasjoner selv om det ikke har vært sånn før. Det går også an å få det bedre enn du har det nå, men det er lettere med gode hjelpere. Med alt du har opplevd er det viktig at du ikke står alene i alt.

Har du noen voksne du stoler på? En i familien? Lærer? Helsesykepleier. Hvem som helst egentlig, som du kan dele opplevelser, tanker og følelser med. Som er på ditt lag og vil deg vel.

Og så er det viktig å jobbe med den indre stemmen din, den som snakker deg ned. Si gode ting om deg selv til deg selv, til og med om du ikke tror på det nå. Det kan hjelpe både i relasjon til deg selv og til andre. ❤️