Føler meg ferdig med livet

Tror ikke jeg orker mer. Jeg har alltid slitt med selvmordstanker og kommet over det etter div halvhjertet forsøk. Men det siste halvåret og spesielt siste ukene føler jeg meg rett og slett bare ferdig med å leve. Vet det kommer til å såre folk, men jeg orker ikke å kjempe hvert minutt av dagen for å finne viljen til å holde ut noen minutter til.

Såklart har jeg øyeblikk iløpet av dagen hvor jeg er fornøyd osv, men det er ikke nok. Jeg har et barn, jeg har venner som bryr seg, jeg har kjæledyr som trenger meg. Men jeg tror virkelig ikke at jeg klarer mer.

Kanskje jeg kommer over denne episoden igjen, men jeg vet også at den kommer tilbake som den har gjort halve livet mitt.

Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget. Bare tømme hodet for tanker kanskje..

Hei. Tungt å høre at du har det på denne måten. Særlig når du har et barn og et kjæledyr som trenger støtten din. Hvorfor vil du ta livet ditt? Hvilket tanker vil du slippe unna? Vet av erfaring at dette ikke er så lett å svare på. Har selv vært ganske langt nedi grøfta

Hei hei.

Jeg er inni det mønsteret der av og til jeg og. Men det er meg, så skal ikke blande inn mine greier, bare nevner det for å si at jeg kan relatere.

Men som du skriver vet du ikke hvor du vil med innlegget, likevel er det slik at det kan faktisk noen ganger hjelpe å sette ord på ting, også dette med selvmordstanker.

Jeg har funnet noe som hjelper meg litt, det er å skrike, ja skikkelig få ut dritt. Brøle med hjertet lyst. Jeg finner meg et sted hvor det er minst mulig sjanse for at noen hører meg, og så brøler jeg. Skriker. Ville nå bare dele det, at det er som hjelper meg litt.

Hei Dewill88.

Synd å høre at du sliter, takk for at du deler!

Sliter selv med tunge/mørke tanker noen ganger, spesielt de siste mnd. Jeg har også barn:)

Prøv å tenk at det er ingen som får det bedre om du er borte, tvert i mot!! Livet er fult av opp og nedturer, det gjelder å finne gleden når nedturen er som værst. Bare send meg en melding dersom du har behov for det:)

Å få barn er noe av det mest egoistiske man kan gjøre. Da er du fanga her på denne jord til det barnet er voksent. Veldig dårlig gjort å ta selvmord og forlate barnet ditt i denne helvetesverden vår. Sånn jeg føler det ihvertfall. Trenger bare holde ut i 13 år til så kan jeg endelig ta livet mitt🥳