Jeg er 17 år gammel og har hatt lyst til å dø siden jeg var 12 år. Jeg vet ikke hvor mye lengre jeg klarer å låve til folk at jeg skal klare å holde meg i live. Jeg har ingen verdi i livet nå. Jeg bruker bare hele tiden til å ligge i senga mi og ligge dær alene. Hver eneste dag. Jeg har familie i nærheten så jeg er ikke sånn alene men har aldri energi til å faktisk gjøre noe. Føler at jeg bare plager familien min med problemene mine. Føles ut som jeg har levd et langt nokk liv uansett. Jeg har ikke noe håp igjen Ser ingen grunn til å leve
Nei, du plager ingen med problemene dine, og ja, det finnes mange gode grunner til å fortsette å leve, for det finnes alltid håp, uansett hvor mørkt det enn kan se ut her og nå.
Poenget er at verdien i et menneskes liv består ikke nødvendigvis av å gjøre “betydningsfulle ting”; det er ikke de store menneskene verden trenger, men de små, og verden trenger deg; den trenger alt du har å gi den, uansett hvor lite det kan virke som.
Hva er det du setter mest pris på - som kunne muntre deg litt opp …?
Er enig. Verden trenger noen som kan gjøre de små tingene. Jeg tror at du alltid kommer til å bety noe for de du møter. Jeg håper virkelig du finner ut av hva du skal gjøre. Ønsker deg og familien din lykke til.
Jeg kan love deg, mange ville gitt ene armen sin for å få lov til å bli venn med deg. Som 17 år gammel jente så har du en ENORM verdi og store muligheter ligger foran deg å venter om du bare våger å ta det første skumle steget ut i verden.