Selvskading

Hvorfor faen tenkte jeg ikke lengre, jeg viste jo at om jeg kutta så Var det en viss sjans for at det ikke rakk å bli borte før sommeren… nå blir jeg nødt til å fortelle foreldrene mine om det og det er helt jævlig. Jeg vil ikke at de skal se på meg på den måten, pappa kommer bare til å tro at jeg er over dramatisk og aldri har hatt det sp kjipt men lite vet de at jeg var på vei til å ende ting uten at de viste noen ting om hva som foregikk i livet mitt, eneste de vet er når de selv ser meg å ofte fakler jeg smilet mitt. De vet faktisk ikke hvor kjipt jeg har hatt det, det siste året hadde det ikke vært for meg selv og hun ene bv som kom inn i livet mitt på det tidspunktet hadde jeg vært død. Og de tenker nok at jeg bare overdramatiserer og at jeg bare er følsom når jeg forteller dem det, mamma kommer til å bli skuffa over meg jeg vet hu kommer til og bli lei seg selvom hu egt ikke skal bli dt dt hjelper jo ikke åfor meg og se hu gråte liksom. Men de kommer til å se dt uansett hva så dt her er lost case for meg.

Hei! Kan det hjelpe å skrive noe?
Jeg kan synes det er vanskelig å fortelle om vanskelige ting. Så da jeg fortalte mannen min om at jeg hadde spiseforsyrrelser hadde jeg skrevet et brev. På den måten kunne jeg på en ryddig og bedre formulert måte forklare meg. Han fant det ut ved et uhell - men jeg hadde et skriv klart - for jeg hadde villet fortelle det lenge.

Å skrive i ro og fred gjør at jeg er tøffere med å fortelle ærlig - fordi jeg har mulighet til å ta det vekk (selv om jeg sjelden endrer det - jeg har bare mulighet). Og jeg kan formulere ulike avsnitt så jeg kan fortelle om ulike sider. Skulle jeg klart å si det i en samtale hadde jeg kanskje fått med meg 2 av fem elementer - og det blei helt opp til hvordan samtalen utvikler seg til hva jeg får til å si.

I et slikt skriv så kan du også skrive om at du synes det er vanskelig å si noe, fordi du synes det er flaut, skamfullt eller at du er redd for hva de vil si/tenke/gjøre…

Vet ikke som det er noe for deg? Men det har hjulpet meg i ulike sammenhenger også når jeg har skullet snakke med lege/behandlere.
Ønsker deg masse lykke til - både med livet og samtalen <3