Hei
Jeg er ei jente i tenåra. Jeg har nettopp mistet min bestevennine. Eller, jo er fortsatt i live, så ikke bekymre dere for det. Men jeg har mistet vennskapet vårt.
Ho er to år yngere enn meg, og vi ble kjent for noen år siden, da jeg byttet skole. Jeg hadde en del venner i klassen min også i starten. Men når vi starta på ungdomsskolen.. da endret alt seg. Jeg hadde mistet meste kontakten med de gamle vennene fra der jeg bodde før. Jeg mistet alle vennene mine i klassen min. De hadde ett eller annet imot meg, jeg vet fortsatt ikke hva. De baksnakka meg, så fort de ikke så meg. Jeg ble fulstendig utestengt. Dette var verst i niende. For i 8. hadde jeg fortsatt noen.
Og ja, tilbake til besteveninna mi. Da jeg startet på ungdomsskolen, ble jo ho igjen på barneskolen. Så jeg ble helt alene på skolen. Jeg hadde ingen.
Ettersom at folk baksnakka meg, så hørte jeg masse stygge ting om meg. Å jeg fikk mye angst i meg. Jeg har sosial angst, presentasjons angst. Jeg er en perfeksjonist. Jeg mistenker at jeg har ocd.
Også, når jeg gikk i niende og besteveninna mi i sjuende, så starta ei ny jente i klassen hennes. De to ble bestevenner. Og jeg følte meg umiddelbart utenfor. Fordi, de gikk i samme klasse, og de hadde blitt mye fortere close enn det vi hadde. De var mye mer sammen.
Jeg var med de, utenfor skolen, men ho nye likte ikke å være i trioer, så ho var mer med ho andre. (Ho har blitt utestengt i en trio før). Jeg liker trioer, for jeg har vært i flere trioer som har fungert. Men det endte opp med at jeg ble utestengt. Selv om jeg og ho nye ble veldig gode venner.
Når jeg begynte i 10, og de i 8, skulle alt bli bedre. Jeg kunne være med de på skolen. Vi hadde også fått to til i gjengen, to gutter. Jeg begynner å legge merke til at besteveninna mi ikke liker meg. Fordi ho vil aldri finne på ting lenger, selv om ho kan. Ho forteller meg aldri no lenger.
Senere finner vi ut at ho har jugd oss rett opp i trynet (oss i gjengen. Kommer ikke til å si hva ho jugde om). Det er ikke om hva ho jugde om, det er bare at ho jugde. Og ho har tidligere sagt at ho ikke stoler på oss. Men det burde være motsatt. Vi fant ut at ho har jugd til oss om mange ting. Også at ho har baksnakka meg, og han ene gutten.
Liksom, jeg trodde vi var bestevenner. Jeg skjønte jo at det var noe, men fortsatt..
Ho vet ikke at jeg vet om alle løgnene, og at ho har baksnakka meg. Jeg tilgir folk for fort, så jeg har bare ungått ho fullstendig.
Men jeg savner ho. Jeg savner oss, gamle oss. Jeg vet jeg ikke burde, fordi ho er fake, men det er som å miste en del av meg. Ho var den som gjorde at jeg ville på skolen. Men også den som gjorde at jeg ikke ville.
Nå som jeg starter på videregående, slipper jeg hvertfall å se ho.. men samtidig er jeg redd for å ikke få nye venner. Det er mye større skole enn jeg er vant til.. hvis jeg blir alene der.. da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre..