Rar følelse i hodet

Hei dere.

Jeg har hatt en ekstremt stressende sommer. Situasjonen har egentlig gått over nå, men kroppen er enda ikke rolig føles det ut som. Jeg har mye vondt i hodet, og sliter særlig med en veldig rar følelse i hodet som kommer i tide og utide. Følelsen varer bare i et sekund, og føles ut som jeg får strøm gjennom hodet? Eller som om hjernen liksom vibrerer, tar salto i et øyeblikk? Har også mye vondt i kjeven og nakken. Noen som har opplevd det samme og har tips?

Kan nevnes at følelsen ofte blir utløst av å snakke med andre, noe jeg i utgangspunktet ikke gruer meg for. Føles ut som det er noe med at jeg da beveger øynene eller hodet på en spesiell måte, som utløser dette?

Har du brått kuttet en medisin? Noen ganger kan det utløse noe liggende.

Nei, ikke gått på medisiner for noe på flere år…

Hei. Når hjernen går på høygir over en lengre periode er det nervetrådene i hjernen som sier fra at de er overopphetet - tenk at hjernen er som et sikringsskap, med overbelastning vil strømmen blinke av og til. Dette skjer også i hjernen ved angst, stress, overtenning over tid. Prøv å stresse ned, lytt til vinden, suset i trærne, prøv mindfullness så vil det gå over av seg selv. Jeg har vært der selv så jeg snakker av erfaring. Lykke til. W

Tusen tusen takk for så fint svar. Jeg føler at det gir veldig mening det du skriver. Hadde du samme symptomer, hvor lenge tok det før det ga seg for deg?

Ta en helsesjekk hos fastlegen og fortell om dette i hodet så de vet hvor de skal leite 🙂