-Er det noen som har opplevd symptomer på angst kun på en side? Plages av at min venstre side føles litt kraftløs og det går strømninger gjennom arm og ben. Arm og ben sovner også fortere enn vanlig.
-I resten av kroppen er det rykninger, leamus og bølgende følelser.
“blackout” i et millisekund, føles ut som hjernen kobler ut og tilbake.
Vært sånn i 5-6 uker. Noen som har erfart lignende relatert til angst/helseangst?
Nei, bruker ingen medisiner.
Har forøvrig tatt MR og en del blodprøver som ikke viste noen funn.
Jeg har aldri hatt angst tidligere, men nå tror jeg kanskje dette kan være helseangst…
Jeg skjønner, burde nok ha skrevet det i innlegget. Skal til nevrolog i morgen, men det jeg tror er angst og katastrofetanker løper løpsk og ødelegger hverdagen. Så ville forsøke å høre om noen har erfart noe lignende.
Høres ut som du har sagt ifra i det minste, som er bra. Kan ikke si at jeg har opplevd de symptomene som følge av angst, men har erfart symptomene som er veldig ekkelt.
Hva mener du for øvrig med «bølgende» følelser?
Hei. Jeg har opplevd det samme den gangen jeg var veldig psykisk nede. Legen forklarte meg at når nervesystemet i hjernen er overopphetet ( for mye trykk) sender hjernen ut ulike signaler som oppfattes feil av nervesystemet- en slags feilkobling- fordi jeg var så anspent og stresset i tankegangen. Jeg anbefaler at du forsøker avspenningsteknikker for å slappe av, f.eks hodemassaje. Lykke til
Det er det legene sier til meg også. Men det kom så brått på meg. Prøver å stole på det de sier, men det er ikke bare lett. Uansett betryggende å høre om andre som har hatt noe lignende. Takk for tips, jeg har bestilt time for å få hjelp.