Hei. Er det flere enn meg som opplever brennende/nummen følelse i hender og under føtter etter noen uker mer høyt stress- og angstnivå? Det som stresset meg har roet seg nå, og alt er i orden med de tingene. Men jeg er fortsatt nummen og har brennende følelse i hender og under føtter. Er også stram i nakken og kjeven. Så skal gå regelmessig til massasje framover paralellet med gåturer hver dag. Men blir så redd for denne brennende følelsen og nummenhet. Har ellers ingen symptomer, har full styrke og alt sånn.
Hei jeg har de samme plagene ,har hatt de i nesten 3 år .Det er psykiske plager, lært at de er ubehalige ikke farlige.
Brennende følelsen er høyt kortisol ,som gjør huden mer følsom.Fikk en medisin fra legen som har hjulpet.
Brennende følsen i kroppen ,er hel naturlig respons.i forhold til det hjernen din tror.Npr du vil føle deg trygg igjen ,vil disse plagene forsvinne. Nå vet du at disse plagene er ubehagelige og ikke farlige ,la dem komme og gå.De kan ikke skade deg.Egentlig trenger du ikke gjøre så mye med dem.Ikke gi dem sp mye oppmerksomhet, en dag sp er dem borte.Bare fortsett og lev livet ditt.
Ja! Hatt det i 1 mnd nå, begynte med prikking og brennende følelse under beina, Så i leggene, og nå litt overalt på kroppen. For også sånn kribling/mauring under huden, i ansiktet og rygg og over alt. Har helseangst så blir ganske redd for om det kan være noe alvorlig..