Hei.
Jeg lurer på om det er noen her som har erfaring med ei mor med noe av det overstående? Jeg har denne uka var til psykologen igjen, og denne gangen greide han å finne ut hva som lå under alt det andre og som jeg har kjent på noe som gjorde vondt uten at det noen gang ble fiksa, selv når jeg har vært i behandling før. Og det var han som kalte mor dette. Det er ting jeg selv har kjent på, men vært usikker på om det var så ille eller ikke. Folk vil gjerne ikke tro at det kan være så ille.
Det var en enorm lettelse å få en bekreftelse på dette, og på at livet mitt faktisk har vært hardt fordi jeg har måtte prøve å beskytte mot henne og dette hele livet, og at jeg har stått alene i det. Nå har jeg en trygghet i at det iallfall er én person som forstår, og at det også gjør det lettere for meg å si til andre at slik er det og å forklare hva jeg har behov for.
Det jeg lurer på nå er hva jeg skal gjøre med denne kunnskapen. På en måte vil jeg at det ikke skal påvirke livet mitt i en særlig grad, annet enn å gi meg ro. Og det jeg kjenner på nå er at jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til familien min og dem som kjenner mor. Mor har jeg allerede for et år siden valgt å ikke ha kontakt med, men jeg har fortsatt å ha kontakt med andre familiemedlemmer. De har gjerne en annen opplevelse av henne, og jeg kan føle det som om vi lever i ulike virkeligheter. Jeg tenker at de må få lov til å ta deres egne valg, men jeg vet ikke om jeg kan ha noe med dem å gjøre så lenge de velger å fortsette å ha kontakt med mor og ønsker at jeg skal ha kontakt med henne.
Så derfor lurer jeg på om noen av dere har noen erfaring med dette? Om dere har måtte bryte kontakt med hele familien, eller om det er nok å bryte med den personen som skader eller har skadet dere?