Jeg er i prosessen å utredes for en personlighetsforstyrrelse. Så langt vurderer psykologen om jeg har Aspergers.
Det er en vanskelig historie og formidle, og jeg er fullt klar over at den vil vekke skepsis.
Det har oppstått flere situasjoner på jobb som har skapt mye stress for meg og gjort at jeg har hatt angst annfall. Det er en kvinnelig kollega som har blitt redd for meg etter dette. I vinter opplevde jeg at hun meldte meg til ledelsen (tror jeg). Jeg fikk plutselig stygge eller vikende blikk fra de i ledelsen eller de nærmeste kollegene hennes. Det endte med at jeg la meg inn på psykiatrisk sist vinterferie. Så ble jeg sykemeldt. Mens jeg var sykemeldt utviklet jeg en infeksjon i ryggen. Dette tok så lang tid å oppdage at bakterien rakk og spise opp store deler av skivene som ligger mellom ryggsøylene og putene. Hele greia er det mest smertefulle jeg noensinne har vært med på.
Nå har jeg vært tilbake i jobb i en uke, å føler meg ødelagt. Som om. hjernen min ikke fungerer lengre. Jeg opplevde fortsatt stygge blikk fra hun det var snakk om, og enkelte andre kolleger.
Sist torsdag fikk jeg ikke sove. Jeg kviet meg for å dra på jobb, men tvang meg til det. I en forelesning om uenigheter på team, så tok hennes team opp dette:
“Når man har en uenighet med noe er det bedre å ta det direkte med dem, heller enn å snakk med andre om det. Slik unngår man at det blir fire mot en.”
I ettertid ser jeg at de prøvde å rekke meg en gren. Det var godt ment fra hennes side. Men der satt jeg sliten og trøtt, og ble drit sint.
“Hvorfor kunne du ikke snakket direkte med meg for 6 måneder siden? Da hadde jeg sluppet alt det drittet jeg har gjennomgått!”
Det var det jeg tenkte. Jeg tipper det oste røyk ut av ørene mine. Hun ble dritt redd, og nå tror alle på jobben at jeg er en psykopat.
Det vanskeligste er at kanskje de har rett. Jeg skjenner meg igjen i flere av symptomene på narsissisme og bordeline.
Jeg skjenner meg også veldig igjen i symptomer på autisme. Jeg forstår ikke hvorfor folk gjør og sier alt så indirekte. Jeg har et veldig behov for å forklare med selv til denne kvinnelige kollegaen. Forklare at jeg ikke er ute etter henne, og at jeg helst vil la henne være. Hun har prøvd å skvære opp med meg tidligere ved å bare være hyggelig, men jeg forstår ikke hvordan man kan hevde at noen stalker deg, og så plutselig late som ingenting etterpå.
Så jeg vet ikke. Psykologen avgjør hva jeg er til slutt. Kanskje jeg selv rett og slett ikke klarer å se hvor fucka min egen oppførsel er, fordi jeg er syk. Eller kanskje jeg er missoppfattet. Jeg vet virkelig ikke selv.
Det føles ut som jeg har klart å ødelegge mitt eget liv. Uansett om jeg skifter jobb, hva hvis jeg møter noen gamle kolleger i byen? Hva om jeg møter henne igjen? Det føles ut som dette vil hjemsøke meg for resten av livet. Jeg har ikke noe ønske om å dø, men det føles ut som at rent logisk så er selvmord et uengåelig alternativ.
Har et veldig tankekjør nå. Skal prate med psykologen på onsdag.