Autisme, angst og selvmordstanker

Jeg har virkelig nådd et punkt i livet hvor jeg ikke klarer å bevege meg noe sted og jeg ser ingen fremtid for meg selv.

Jeg er 25 år gammel, har udiagnosert autisme (har prøvd å få fastlegen min til å gi meg henvisning, men den ble avslått to ganger på rad og sosiale ferdighetene mine er så dårlig at jeg ikke har klart å be noen andre om hjelp) og sliter med ekstrem angst, helseproblemer og nå livssituasjonen min. Jeg er egentlig en student og har studert i 5 år, men har endret retning og egentlig kun brukt denne tiden til å ta penger fra lånekassen og låse meg inn i hybelen vekk fra omverdenen, og kun klart å såvidt komme meg gjennom eksamene og emnene. Jeg har absolutt ingen venner (og ikke hatt det i 7+ år), jeg sosialiserer ikke med noen utenom på nett, har ekstremt dårlig selvfølelse, sliter med angst som ofte gjør meg ubrukelig og frossen mentalt, og har sinneproblemer som gjør at NÅR jeg blir tvunget til å sosialisere så tar det rundt 5-10 minutter før jeg har lyst å bare dra hjem og ikke ha kontakt med noen i over en uke. Jeg er ganske åpenbart autistisk for de som kjenner til tegnene: spesifikke interesser, ekstremt dårlig sosiale ferdigheter, mentale helseproblemer, apati, sinne, angst og en veldig realistik og negativ tankemåte.

Jeg har alltid slitt med å være rundt andre mennesker, jeg klarer for eksempel ikke å snakke med øyekontakt, jeg tar ikke telefonen/nekter å ringe, jeg klarer ikke å spørre om hjelp uten å tenke over konsekvensene en uke i forhånd, jeg sliter med å oppføre meg på en “riktig” måte rundt andre, jeg hater å bli sett på eller når andre er rundt meg når jeg prøver å gjøre noe som helst. Jeg gjør oftest alt for å unngå å måtte snakke med andre (det kan være alt fra å gå til selvbetjeningskassen på butikk, unngå å spørre om hjelp når jeg trenger det, sitte langt unna andre på bussen, se bort fra andre på gata, finne alternative måter å kontakte tjenester på.