hei, e er en veldig nær pårørende til en som sliter mye sykisk, intividet har hat en utrolig tøff og vansklig oppvekst med omsorgsvikt og mye traumer, intividet har prøv og ta sitt eget liv opptil flere ganger forran meg og truet meg med det for å få viljen sin, individet har inrømt at noen av dens metoder på og selvskade har vært for å få oppmerksomhet fra meg , jeg er jwl forvirra og sliten, individet sier at jeg er den som holder den i live og at individet ikke har noen andre som bryr seg, meg jeg har møtt venne dens , og de ville gjort alt for den , sjønner ikkje hvorfor den personen emosjonelt og mentalt ødelegger meg og nekter og ha noe profosjonell hjelp, jeg drukner for å hjelpe den personen og det er fortsatt ikkje nok, jeg sliter mye sykisk selv av andre grunner og individet vet hva jeg sliter med og forverrer syken min bevist , hva mer kan jeg gjøre, før jeg blir for utslitt selv og mister megselv
har noen noen tanker, jeg er lost og livredd
Hvis vedkommende nekter å søke profesjonell hjelp må du prioritere deg selv og dine egne behov. Begynn med å drøfte situasjonen med din egen fastlege.