Jeg er 20 år og har planlagt en tre timers lang togreise helt alene i slutten av uken for å besøke en venn, men er inne i en tid med INTENS angst og panikkanfall, og bare det å skulle ut og sjekke posten kan trigge angsten. Hvordan skal det da gå på toget?😰 Bør jeg avlyse togturen? Hva ville du gjort? Dette er en veldig god venn som jeg ikke har sett på et helt år. Kjenner at angsten min er 10 ganger så intens som den er ellers grunnet denne kommende turen, for hva i alle dager gjør jeg når jeg får panikk på toget uten noen bekjente sammen med meg? Føler meg døden nær bare jeg sitter hjemme i stuen til og med når familien er rundt liksom…😰😭 Hvordan løser jeg dette her? Tenk om jeg får masse angstanfall og svimer av og blir livløs på toget uten at noen trygge mennesker er der som kan hjelpe/redde meg. Tenk om jeg plutselig får hjerteinfarkt akkurat da. Tenk om hele kroppen min streiker. Er det best å bare bli hjemme? Men vil så virkelig se denne vennen og føler det er så teit om angsten skal ødelegge igjen!🥺 Hjelp, trenger virkelig noen gode råd til denne vanskelige situasjonen min!🙏
Har du noen gang besvimt pga.angst?
Ingen som kan bli med deg på togturen?
Nei, men følt meg utrolig nærme mange ganger! Nei, ingen som har tid, mulighet eller lyst.
Så synd å høre at ingen kan være med deg. Hva gjør du når du opplever å få panikkangst?
Hmm, det høres ut som du har skikkelig angst for angsten😅 men det er jo forståelig når du er inne i en periode med så masse angst…
Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men det første jeg tenkte var liksom at hvis du har veldig lyst til å besøke vennen din, så synes jeg at du skal dra :) og angst er ikke farlig, selvom det sikkert føles helt ekstremt ubehagelig ut.
Har du noe som kan være litt beroligende for deg når det står på som verst? For eksempel en komfort-bok, eller film? Musikk? Kanskje du liker å tegne eller skrive?
Slike ting kan en jo ta med seg på toget :)