Er det først nå jeg har fått panikkanfall?

Jeg kjente på angsten etter jeg fikk barn og barnefar og jeg gikk fra hverandre. Det har nok ligget der siden jeg var liten. Den frykten for å dø.
I rett over 10 år nå har det plaget meg innimellom. Så mange gode perioder.
Det har vært ting fra hjertebank, svimmel/ør, uvirkelighetsfølelse,leamus og prikking en liten plass i hodet. Vondt i brystet og en del forskjellige ting.

Så har det skjedd noen flere ting i mitt liv nå. Som jeg egentlig ikke tenker så på trur jeg. Men venner rundt merket jeg var mer stille og annerledes etter en fyr igjen var utro mot meg. Så to dødsfall i nær familie. Jeg mistet matlysten og ble mer sliten av å gjøre ting.

Så plutselig etter noen dager med fri så føltes det virkelig ut som om jeg skulle svime av og dø! Det var helt grusomt. Alt føltes så utrolig tungt. Bare å reise seg opp. Vært hos legen to ganger og ikke funnet noe annet enn lite D vitamin og folsyre. Spiser også dårlig. Så legen mener det er derfor jeg plutselig kan føle meg sånn. Men jeg forstår ikke at det kan være grunnen. Og nå er jeg så lei av å ha det slik. Plutselig kan jeg være helt fin en dag også føle meg så rar en annen dag. Jeg får også ekle tanker om at jeg ikke klarer å overleve ut dagen. Det virker som en evighet lissom. Aldri vært borti det før og trenger så å høre om noen her inne kan hjelpe meg.

Hei. Jeg er ikke ekspert, men kan høres ut som panikkangst. Jeg har slitt med angst og panikkangst i mange år. Nå har jeg sjelden angst heldigvis. Har du noen å snakke med?

Takk for svar!
Ja har flere å snakke med. De har ikke opplevd det selv så føler ikke helt de forstår.

Hvordan er panikkangst for deg? Hvor lenge varer det. De ‘’anfallene’’ jeg har hatt to-tre ganger nå har vart i 1-2 timer.

Jeg har hatt panikkangst som har vart noen timer ja. Tenkte mer på om du har lege/ psykolog/ psykiater å snakke med.

Okei takk for svar :-)
Ja har pratet med legen og står på vent til samtaler med et kommunalt system.

Hei. Håper virkelig du får noen å snakke med og at du blir hørt, sett og forstått.
Lykke til ❤️