Panikk angst, helse angst, stress

Fikk mitt første ( tror jeg ) panikkanfall på jobben for ca 3 uker siden. En helt vanlig dag hvor jeg hadde det bra ellers. ( skal sies at jeg har vært helt sykt stresset siden sommeren pga helsa til hunden min, og gjennoppleving av stress og panikk etter min mors bortgang for 2,5 år siden) Ting hadde begynt å stabilisere seg igjen i livet mitt, og så pang ut av det blå fikk jeg denne angsten. Trodde jeg skulle dø. Har hatt nesten daglige anfall og tror at jeg skal dø hver gang. Har sjekket hjerte og lunger utallige ganger nå og beskjeden er den samme. Panikk angst. Snakk med fastlegen din og husk å puste 😵‍💫. Syns panikk angst er så skremmende og gåtefullt. Hva hvis det ikke er angst, men noe alvorlig galt med kroppen min som ikke legene klarer å finne ut av. Jeg har ryddet å vasket hjemme så det ikke er så mye for de som jeg etterlater. For jeg er bombesikker på at jeg skal dø nesten hver dag. Fler som har det på denne måten?

jeg har akuratt san som deg! Hat hatt det sånn siden julen i 2023…

Det er leit å høre. 😞Får du noen oppfølging?

Det er desverre slik at det kan oppleves sånn. Selv har jeg 3-4 besøk på legevakten i banken. Det er utrolig skremmende, men finnes ikke farlig.

Hei! Jeg føler på det samme som deg nå. Har hatt generell uro for helsa i mange år og nå for ikke så lenge siden fikk jeg panikkangst. Ble livredd det var nå min tid hadde kommet og klarte bare å legge meg ned og lukke øynene. Gråt og gråt. Veldig ubehagelig. En venn kom og fikk meg opp fra sofaen. Spiste litt og klarte å gjøre noe utover dagen. Står på venteliste for å prate med noen.

Hvordan går det for deg nå? Håper på svar!

Skjønner veldig godt og sliter med det samme, men det døds følelsen er helt normalt. Når angsten begynner å komme så havner kroppen i fight or flight, man blir pumpet av adrenalin som får hjerte til å kjøre og alt blodet går til musklene som gir en velig gelé følelse i beina og man kan fort bli svimmel. Hver gang jeg har opplevd noe sånt har jeg vert overbevist om at jeg skal dø, så får en lang periode så isolerte jeg meg selv og turte ikke å gå ut av huset en gang for jeg var så redd, men det som har hjulpet meg er å bare anerkjenne symptomene og bare la dem vere. Ikke prøve å kjempe i mot det eller prøve å bli kvitt det. Siden det passerer til slutt. Regulering av nervesystemet har og vert til stor hjelp
Håper virkelig du får hjelpen du trenger og at ting ordner seg❤️