Etterdønninninger av panikkanfall

Hei. Jeg er tålig ny her!
Jeg har engstelig (unnvikende) personlighetsforstyrrelse og tvangspreget personlighetsforstyrrelse. For litt over en mnd siden ble livet mitt snudd på hodet etter et kraftig panikkanfall, hvor jeg holdt meg «aktivert» i flere dager etterpå. Endte opp med innleggelse, og har nå vært hjemme i litt over 2 uker.

Det har vært litt av en overgang og komme hjem, samtidig som jeg har hatt flere panikkanfall nå på en mnd enn jeg har hatt i hele livet mitt.
Det jeg syntes er aller værst er disse etterdønningene etter panikkanfall som har gjort at jeg har følt meg så aktivert.
Mister helt matlysten, er veldig urolig og rastløs, og skjelving og hjertebank. Er jo veldig klar over at disse tingene ikke er farlige, men ville høre om noen opplever det samme og har noen tips?

Å så vondt å høre at du har mye panikkanfall. Jeg har slitt med det i flere år, men mye bedre nå. Hos meg hjelper det med pusteøvelser og fysisk aktivitet. Pga.generell angstlidelse som jeg også har, så kjenner jeg meg igjen det med å miste matlyst, uro og rastløshet. Kroppen er aktivert en god stund etterpå også.

Ja det er skikkelig tøft. Kjenner jo at angst for angsten er en skikkelig opprettholder for min del, men prøver å lære meg måter å håndtere dette så dagene går noe lettere. Tusen takk for svar!!

En pusteøvelse jeg nylig kom over for stress er å ta et dypt pust inn nesa og så ta enda et pust inn. Hold inne og slipp ut. Det hjelper på stress. Andrew huberman nevnte det. Jeg vet drt ikke er hjelp for panikkangst, beklager det. Men kanskje det hjelper litt.

Setter veldig pris på all respons!! tusen takk:)