Helseangst og reise

Jeg har sannsynligvis helseangst.
Var i dag hos legen med tungpust og vondt i brystet. Ingen funn der. Har hatt lignende opplevelser tidligere. Men føler alltid at det er «verre» den aktuelle gangen.

Etter planen skal jeg reise på hyttetur i helga. Det er 1,5 time unna, og dermed 1,5 time unna sykehuset. Jeg har ekstremt lyst til å være hjemme, da jeg er livredd for å dø. Men samtidig er dette kanskje å mate angsten?

Hvordan klarer dere andre med helseangst å reise bort fra sykehuset?

Du burde kanskje ikke reise bort over lengre tid og så langt, selv om det ikke er farlig, for det er ”bare angst"
Om du sitter konstant redd under hele turen så vil ikke det gi deg noe godt. Men om du prøver litt og litt uten å rømme hjem i full panikk, da vil hode ditt skjønne at det ikke er farlig😊
Jeg selv at kjørt bilen litt og litt lenger ut i skogen slik at jeg får passe med angst, så har jeg reist tilbake igjen når jeg var rolig igjen. Viktig at du ikke rømmer hjem i full panikk.

ikke for og være stygg men skal være brutalig ærlig du lider av hypokondri, redd for og være syk det er mange varianter av den, men bare tenk for deg selv det er ikke noe farlig.
jeg er helt motsatt jeg kunne ikke brydd meg mindre om jeg våkner i morgen eller blir påkjørt av en bil og dør. eneste jeg ikke vil er å ha vondt før jeg blir borte da mener jeg lide. så jeg har bestemt at jeg skal gåbort på mine egne premisser, så ikke vær redd for og dø, det er den mest fredligste tia du kommer til få intet mere stress og mas om penger jobb og de andre tingene som er med live endelig fred i sjela