Helseangst og utmattelse

Hadde egentlig besluttet meg for å ikke skrive her mer, ei heller lese, fordi det føltes som jeg matet angsten litt. Blant annet så fikk jeg symptomer som jeg hadde lest om her, gøyalt nok. Men nå lurer jeg skikkelig på om dere som har levd med dette lengre enn meg kan svare på om det blir verre før det blir bedre? Har stått på som en gal for å ikke gå til lege i løpet av de siste månedene, så i perioder går jeg heller og er på nippet til anfall i flere dager. Og nå er jeg så sliten. Får hjertebank av å stå opp om morgenen, melkesyre i armer og bein av å kle på meg, dusje osv. I det siste har styrken nesten bare forsvunnet, jeg mister ting og bare generelt orker ikke. Og da går jo selvfølgelig angsten min rett i tanker om at det feiler meg noe alvorlig. Jeg har selvfølgelig også smerter i venstre skulder som kommer og går litt, men jeg klarer som regel å holde meg til at det er fordi jeg er venstrehendt og bruker derfor den siden mer. Betennelse i skuldre har jeg hatt før også, så det er egentlig ikke så skummelt når det ikke står på som verst.
Hver gang jeg har vært hos legen så har alle prøver vært fine, blodtrykk og EKG akkurat som de skal. Hvordan kan jeg møte dette på en måte som ikke føles som jeg så vidt bare holder hodet over vannet?

Det er som all annen angst, man uroer seg som regel for noe som ikke er, og man vet det også at det er ikke noe farlig, og så kommer tvangstanken på banen eller gruble tankene der man stiller spørsmål ved sin dømmekraft og så settes det igang tanker der det enner med usikkerhet til slutt har du tenkt så mye at det du er redd for som ikke er reelt i det hele tatt blir 100% reelt og en fasit og da er det vanskelig og bagatelisere det ned igjen. noe sånn du føler?

Ikke vær redd for å være redd. Har slitt med angst lenge og er nå drittlei men får det av og til enda. Tror mosjon vil hjelpe deg regelmessig mosjon, turer og fysisk aktivitet som trening vil hjelpe deg med å roe deg ned fysisk og psykisk. Fast aktivitet altså. Ikke bare sitt med det og la vær å oppsøke trening og aktivitet. Det skulle jeg gjort annerledes om jeg kunne gjøre det på nytt. Slite deg ut på en god måte (ikke overdrive) men å gjøre det jevnlig vil gi deg bedring om det ikke hjelper på alt. Men ikke bare sitt og uro deg. Det hjelper ikke tro meg. Beste ønsker!