Hei, kvinne 28 år her som føler seg overveldet av livet for tiden.
For ca. 1,5 år siden ble jeg sykemeldt pga. arbeidsplass som gjorde meg syk (jeg ble trakassert av sjefene fordi jeg er introvert, noe som ikke ble godtatt). Før jeg ble sykemeldt hadde jeg vært aktiv arbeidssøker i nesten ett år, så ble jeg sykemeldt fordi jeg ble utbrent. I denne tiden var jeg også aktiv arbeidssøker. Etter 1 år med sykemelding, sa jeg opp (fikk ganske tydelig beskjed om at jeg ikke var velkommen tilbake). Jeg går på dagpenger nå (har hatt hjelp fra nav og vært friskmeldt til arbeidsformidling osv.) Har «eksperthjelp» som skal hjelpe med å finne jobb til meg (noe de ikke klarer). Jeg søker og søker og søker, og har søkt på godt over 100-200 stillinger, hvorav jeg har fått 8 intervjuer. Jeg er godt utdannet og har relevant erfaring, men tilbakemeldingene er alltid at jeg ikke har nok erfaring. Jeg ringer, sender mail, lager videosøknader, men ingen respons.
Jeg føler meg frustrert og mislykket. Hvorfor vil ingen gi meg en sjanse? Jeg er god på det jeg gjør og har referanser på det. Men får bare avslag på avslag.
Jeg så aldri for meg at da jeg ble sykemeldt at jeg skulle havne i denne situasjonen. Jeg så ikke for meg at det var slik arbeidslivet mitt skulle starte…Det som er mest frustrerende og sårt er at jeg og mannen min ønsker å starte familie, men føler ikke vi kan det fordi vi ønsker oss en mer økonomisk sikker situasjon. Og jeg er redd for å bli diskriminert hvis jeg slker jobber og er gravid.
Alt er bare så utrolig overveldende, og selvtilliten er på bunn. Føler alt jeg gjør er å gråte.
Vet ikke hva jeg vil denne tråden skal bidra med, men trengte bare å få ut frustrasjonen og fortvilelsen.
Familie og venner er støttende, men må ærlig si jeg er lei av å hele tiden høre at «det ordner seg» «stå på» «ikke gi opp» «dette går fint».