hei! jeg er en 16 år gammel jente og går currently vg1-musikk.
jeg sliter med depresjon og selvskading. jeg har i tillegg diagnosen adhd.
det er ikke så vanskelig å leve med adhd, men man kan få depresjon mye lettere. jeg har gått i "terapi"ish ting i snart to-tre år og det går greit. jeg holder meg stabil, men får fortsatt episoder hvor livet føles dritt. den startet i går. jeg ville beskrevet det på samme måte som ron weasly beskriver en dementor. “det er som at all gleden i verden forsvant”. det begyner å bli bedre da! har ikke hatt en episode på snart et halvt år tror jeg. før nå da!, men jeg overlever! jeg prøver mitt beste i alle fall!!
Føler deg, har hatt ganske mye depresjon oppigjennom, litt usikker på nøyaktig hvordan det blir med kortere episoder, selv varte det i noen år. Hjelper litt å være innstilt på at du skal klare en dag til, bare en dag. En dag om gangen blir fort et år, et år blir to og du føler deg plutselig litt bedre.
Har du noen hobbyer du liker? Prøv å fokusere litt på de, det hjelper. Men selfølgelig er det vanskelig å finne vilje til å gjøre noe, men det er viktig å prøve.
Du er jo bare et menneske som oss andre, noen ganger sliter vi, noen ganger er vi trist, dette er lov og er en del av å være menneske.
Liker du musikkfaget? Gjør dere noe gøyt? Litt nysgjerrig.
Unnskyld hvis jeg er litt rotete, litt mye som skjer i hodet mitt akkurat nå.